سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

بسته شدن دفتر دهمین دوره جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی در جوار بارگاه امام هشتم (ع) در مشهد مقدس به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ اختتامیه این دوره جشنواره با حضور جمعی از مدیران مجموعه آستان قدس رضوی، مسئولان استان خراسان رضوی و فرهیختگان اهل قلم و اندیشه در تالار شیخ طبرسی، ساختمان بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

محمدهادی زاهدی دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی در آیین پایانی این دوره جشنواره گفت: ۳۳۶ اثر در پنج حوزه؛ کتاب برتر، کتاب دیجیتال برتر، پایان‌نامه برتر، ناشر برتر و بخش حمایت از آثار رضوی توسط پنج گروه داوری از فرهیختگان و استادان حوزه و دانشگاه در هشت مرحله داوری و سه مرحله مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: در طول هشت دوره جشنواره که توسط این سازمان برپا شده در مجموع یک هزار و ۸۱۳ عنوان کتاب فارسی، ۴۲۷ عنوان کتاب به زبان‌های خارجی، ۱۱۳ عنوان پایان‌نامه، ۸۴ کتاب و نرم‌افزار دیجیتال و ۳۱۳ اثر در بخش حمایت از آثار رضوی از اهل علم و ادب دریافت شده است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود: از میان آثار رسیده به جشنواره در مجموع ۸۸ عنوان کتاب فارسی، ۲۰ عنوان کتاب به زبان‌های خارجی، ۱۳ عنوان پایان‌نامه و ۱۸ ناشر، برگزیده و از آن‌ها تقدیر شده است که تمامی برگزیدگان دهمین دوره جشنواره، عنوان خادم‌یاری بارگاه مظهر رضوی را دریافت خواهند کرد.

زاهدی با بیان اینکه تمامی منابع رسیده به جشنواره در طول دوره‌های مختلف در کتابخانه تخصصی امام رضا (ع) آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود، گفت: اهل علم و معرفت با مراجعه به این کتابخانه واقع در طبقه دوم کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) این آستان مقدس (گوهرشاد سابق) می‌توانند از این گنجینه ارزشمند استفاده کنند.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به معرفی منتخبی از کتاب‌ها و رساله‌های امام رضا (ع) در زمینه‌های مختلف مانند رساله ذهبیه و عیون اخبار الرضا (ع) پرداخت و افزود: این مجموعه آثار، میراثی ارزشمند به‌شمار می‌رود که برای شناخت واقعیت‌های موجود در جامعه و پاسخ‌گویی به نیاز‌های جامعه اسلامی می‌توان از آن‌ها بهره برد و گره‌های جامعه را گشود.

زاهدی با تأکید بر اینکه در کتاب‌ها و احادیث امام رضا (ع)، علم محض و انتزاعی به چشم نمی‌خورد، گفت: از این گنجینه بی‌بدیل علوم و معارف رضوی می‌توان برای پاسخ‌گویی به نیاز‌های مختلف جامعه در حوزه‌هایی مانند مردم‌شناسی، مسئله‌شناسی، ضرورت‌شناسی، دشمن‌شناسی، دین‌شناسی و... استفاده کرد.

وی افزود: برای درک و دریافت اندیشه و معرفت امام رضا (ع) باید از دریچه جدیدی به این گنجینه بی‌بدیل آثار نگاه کرد. با ایجاد کرسی‌های نظریه پردازی، تلاش عالمانه در افزایش بسامد این دانش و پژواک آن در دنیای امروز، پرهیز از تکرار و تولید علم در عالم از این گنجینه نفیس علمی می‌توان بهره برد.

اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی با تقدیر از برگزیدگان جشنواره، در ۱۱ مرداد ۱۳۹۶، در جوار بارگاه ملکوتی این امام همام برپا شد.

انتهای پیام//ف. ج.

 


پایان دهمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی با تقدیر از برگزیدگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.