سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ایران دارای شباهت‌های بسیار زیاد با کشورهای آسیای میانه دارد

معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: هیچ کشوری مانند ایران دارای شباهت‌های بسیار زیاد با کشورهای آسیای میانه ندارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: هیچ کشوری مانند ایران دارای شباهت‌های بسیار زیاد با کشورهای آسیای میانه ندارد.

منوچهر متکی در مراسم آغاز به‌کار موسسه مطالعاتی آسیای مرکزی و افغانستان در مشهد افزود: ما در شهرهای شمال ایران تأثیر فرهنگ کشورهایی مانند ترکمنستان، قرقیزستان و سایر کشورهای این حوزه را به خوبی مشاهده می‌کنیم.

وی برقراری روابط چندجانبه بین کشورها را یک موضوع بسیار ظریف، حساس و مینیاتوری دانست و گفت: این نوع از ارتباطات دارای ملاحظات بسیاری است که باید تمام آنها برای ایجاد ارتباط مد نظر قرار بگیرد.

معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: حضور تعداد زیادی از متخصصان علوم مربوط به سیاست خارجی در موسسه مطالعات آسیای مرکزی و افغانستان بسیار ارزشمند بوده و باید از علم آنها به نحوی مطلوب بهره برد.

متکی گفت: توانمندی‌های مناسبی در موسسه مطالعات آسیای مرکزی و افغانستان وجود دارد که نشانه اصلی آن انتشار 170 شماره از یک بولتن خبری و تحلیلی در این موسسه است.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در دنیای کنونی، افزود: توجه به فضای مجازی آن در توسعه دیپلماسی یک موضوع بسیار مهم بوده و این موضوع در طرح‌های مطالعات موسسات مطالعاتی نیز نقش محوری دارد. کشورهای غربی برای ترویج و بازتاب دادن دروغ‌های خود از ابزار فضای مجازی استفاده می‌کنند و ما نیز باید به همین ترتیب از این قابلیت فضای مجازی برای انتشار حقایق نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام// م.م

تاثیر فرهنگ کشورهای آسیای میانه بر شهرهای شمال ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.