وی ادامه داد: خیلی اوقات پیش میآمد که فیلمساز سرمایهگذار پیدا میکرد اما تا گرفتن مجوز و پیدا کردن تهیهکننده، سرمایهگذار از دست میرفت. الان در واقع مجوز فیلمسازی به تهیهکننده سینما واگذار شده است.
عباس میرزایی گفت: با اين حال، ممکن است آفتی به سینمای ایران وارد شود که تهیهکننده بگوید میزانی پول میگیرم تا فیلم را بسازم و در نهایت کسی که پول دارد، موفق به ساختن فیلمش خواهد شد.
وی عنوان کرد: مجوزی كه ارشاد میداد یک حسن داشت؛ اینكه ضمانتی به فیلمساز میداد و با آن ضمانت نامه فیلمساز به دنبال تهیه کننده می رفت؛ اما اگر ارشاد مجوز ندهد فیلمساز موظف است که خودش را به تهیهکننده ثابت کند.
عباس میرزایی گفت: شاید بهتر باشد فیلماولیها را به جایی مثل مرکز گسترش سینمای تجربی ارجاع دهند. یا یک شورای این چنینی باشد که هم برای ساخت آثار به فیلمساز فیلم اولی وام داده شود و هم به آنها تهیه کننده معرفی کنند.
کارگردان فيلم سينمایی «انزوا» گفت: اینکه ارشاد در این مسائل دخالت نداشته باشد، به هر حال یک اتفاق حرفهای است. هرچه کمتر وارد این فضا شدن، به نفع خود وزارتخانه است.
وی در پایان گفت: البته این گونه هیچ تضمینی هم نیست که بنیاد سینمایی فارابی از آثار فیلمسازان اول دفاع کند.
انتهای پيام/