سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهدیدهای آمریکا دلیل هسته‌ای شدن کره شمالی است

یک رسانه ارگانی حزب حاکم چین در گزارشی اعلام کرد: دلیل هسته ای شدن کره شمالی تهدیدات امریکا است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛روزنامه «مردم» مهمترین رسانه دولتی چین روز پنجشنبه در مطلب خود خاطرنشان کرده است که نشانه رفتن انگشت اتهام آمریکا به سوی دیگران عادلانه نیست و مشکلی را حل نمی کند.

این رسانه می نویسد: دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا می گوید که چین به سادگی قادر است مساله هسته ای کره شمالی را حل کند در حالیکه نباید این موضوع را به این شکل دید؛ بلکه مهم است که چرا کره شمالی باید احساس کند به تسلیحات اتمی و موشکی بالستیک هسته ای نیاز دارد.

«مردم» تاکید کرده است که بر اساس گزارش روزنامه «مینجون چوسون» کره شمالی، واشنگتن در حال توسعه تسلیحات «ریز حشره ای رباتیک» است که بتواند مسوولان این حکومت را از بین ببرد.

ارگان حزب حاکم چین در ادامه مطلب خود آورده است: شاید نتوان این گزارش را تایید کرد اما به طور حتم کسانی در دستگاه حاکمه آمریکا هستند که از نابودی حکومت کره شمالی حمایت می کنند.

مردم می نویسد: دستکم از دیدگاه کره شمالی حقیقت این است که آمریکا می خواهد به این کشور حمله نظامی کند و برای این کشور سخت است که باور کند آمریکا چنین قصدی دارد و در محموع احساس ناامنی فراوانی برای پیونگ یانگ وجود دارد.

روزنامه نوشته است که حتی اظهارات اخیر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه کشورش به دنبال براندازی نیست و حاضر به نشستن برسر میز مذاکره است، به این سادگی برای کره شمالی قابل قبول نخواهد بود.

"مردم" تصریح کرده است که در مجموع برنامه های ماجراجویانه و ابتکارات انفجاری آمریکا و تهدیدهای اقتصادی علیه چین و کره شمالی مشکلی را حل نمی کند.

این رسانه چینی از آمریکا خواسته است رهیافت دوگانه توقف رزمایش و برنامه های نظامی در منطقه در قبال توقف موشک پرانی های بالستیک کره شمالی را بپذیرد و راه را برای گفت و گو بر اساس اصل عمل در برابر عمل هموار کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

 

کره شمالی تحت فشارهای آمریکا تسلیحاتی شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.