سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

نداشتن صادرات 70 درصد تولیدات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای پارلمان بخش خصوصی گفت: این استان در تولید محصولات کشاورزی، حرف برای گفتن دارد اما در بازرگانی، تجارت و صادرات نیازمند حمایت ویژه اتاق بازرگانی هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی، در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور رئیس اتاق بازرگانی کشور و دیگر بزرگان عرصه اقتصاد برگزار شد، اظهار کرد: در این استان با وجود تنش‌های متعدد آب و هوایی و محیطی، یک مشکل دیگری که وجود دارد بدهکاری‌های قدیمی و رسوب‌کرده تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی این استان است که شاد بتوان آن را یک تنش اصلی در این بخش قلمداد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد که در مراسم استقبال با اهدای گل‌های تولید همین استان، پیامش را به میهمانان داد، تصریح کرد: اگر نبود این تدبیر دولت، اکنون بسیاری از تولیدکنندگان ورشکست شده و املاک آنها مصادره شده بود.

وی با بیان اینکه با وجود این تنش‌ها اما تدابیر راهگشای دولت در رونق و رفع موانع تولید نه تنها امید را به تولید برگرداند بلکه تا حد زیادی به سمت خودکفایی در محصولات کشاورزی نیز پیش رفتیم، افزود: بعد از یک قرن و ربع ضریب خودکفایی برخی از محصولات کشاورزی به مرز خودکفایی رسیده که نمونه آن شکر است.

وی ابراز امیدواری کرد با تداوم سیاست‌ها در محصولات دیگری همچون دانه‌های روغنی، سبزی و صیفی، مرغ و تخم‌مرغ و دیگر صنایع باغبانی و آبزیان نیز به این خودکفایی برسیم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: پایداری تولید و غذای سالم هدف اصلی ما است که تا حد زیادی تحقق پیدا کرده ولی آنچه مهم است این بوده که در حوزه بازرگانی و صادرات نیازمند نگاه ویژه اتاق بازرگانی هستیم.

او با اشاره به گل‌های شاخه بریده اهدایی درا بتدای مراسم، خطاب به رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: این گل‌ها تولید همین استان و حاصل زحمات جوانان اهل کار و دانش‌آموخته بخش کشاورزی است که روی دست آن‌ها باد کرده و با وجود کیفیت کم‌نظیر آنها، برای فروش محصول خود مشکل جدی دارند.

وی ادامه داد: تولید گل رز شاخه بریده تنها یک مثال است که 16 و نیم میلیون شاخه در این استان تولید می‌شود اما چون تجار و صادرکننده‌ای نداریم دست تولیدکنندگان ما هم از بازارهای داخل کشور و برون مرزی کوتاه است.

گوهرگانی، با بیان اینکه 850 هزار تن محصول ثبت‌شده و با کیفیت در کهگیلویه و بویراحمد سالانه تولید می‌شود که تنها 30 درصد آن نیاز این استان است و 70 درصد آن باید صادر شود اما در این حوزه می‌لنگیم و سرمایه‌گذاری که بتواند این محصولات را وارد بازار صادرات کند نداریم و اینجا است که نقش اتاق بازرگانی حیاتی است.

انتهای پیام/غ

تولید 16 و نیم میلیون شاخه گل رز در استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.