سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر کشت علوفه دامی در ۵۰ درصد زمین‌های کشاورزی مازندران

۵۰ درصد زمین‌های کشاورزی قابل کشت مازندران امسال باید به علوفه و مابقی گندم و کلزا و سایر محصولات زراعی کشت شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزیزالله شهیدی‌فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: از زمین‌های کشاورزی قابل کشت استان، ۵۰ درصد آن باید به علوفه اختصاص یابد و مابقی گندم و کلزا و سایر محصولات زراعی کشت شود و این امر باید به صورت جدی در استان پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه خدمت‌رسانی به جامعه کشاورزی باید اولویت کاری همکاران جهاد کشاورزی قرار گیرد، گفت: اعتقاد بر این است بخش کشاورزی نقش ویژه‌ای در تامین امنیت غذایی کشور دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به جذب چشمگیر اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی افزود: بخش کشاورزی در مازندران توانسته فراتر از تسهیلات اختصاص داده شده جذب داشته باشد و نقش عمده‌ای در ایجاد اشتغال روستایی داشته باشد.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: از اراضی قابل کشت استان، ۵۰ درصد آن باید به علوفه اختصاص یابد و مابقی گندم و کلزا و سایر محصولات زراعی کشت شود و این امر باید به صورت جدی در استان پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه آببندان‌ها در حوزه کاری جهاد کشاورزی است، گفت: در مازندران ۱۷ هزار هکتار آببندان وجود دارد که نقش عمده‌ای در تامین آب بخش کشاورزی دارد.

وی گفت: مدیران کل دستگاه‌های وابسته و پیوسته باید در اجرای کار‌ها هماهنگی بیشتری با سازمان جهاد کشاورزی داشته باشند و موارد مربوطه را با رئیس سازمان در جریان بگذارند.

عنایتی مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: بر اساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی که به استان ابلاغ شده است، کشت پاییزه شامل کاشت کلزا، گندم، جو، علوفه سبزی و صیفی امسال در ۱۸۰ هزار هکتار از زمین‌های خشک زاری و شالیزاری اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه اولویت کشت پاییزه امسال کشت کلزا است افزود: در ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های خشک زاری و شالیزاری استان کلزا کشت می‌شود.

مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران از تهیه و توزیع حدود ۶ هزار تن بذر گندم، ۳۵۰ تن بذر جو، ۱۵۵ تن بذر کلزا و شبدر برسیم خبر داد و گفت: برای کشت محصولات پاییزه تعمهیدات لازم مثل تهیه بذر و کود‌های شیمیایی فراهم شده است.
انتهای پیام/آ


نیمی از زمین‌های کشاورزی مازندران علوفه کشت شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.