سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

شطرنج ابن‌سینا به رویدادی معتبر تبدیل‌شده است

رئیس فدراسیون شطرنج ایران گفت: جام اوپن ابن‌سینا به یکی از رویدادهای معتبر کشورمان تبدیل‌شده و یکی از بهترین مسابقاتی است که در کشور برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رئیس فدراسیون شطرنج در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استانداری، همدان را به عنوان یکی از استان های پر استعداد در زمینه شطرنج بر شمرد و اشاره کرد: هیات شطرنج همدان با حمایت اداره کل ورزش و جوانان در مقایسه با سایر استان ها، عملکرد مناسبی داشته است .

وی افزود: امروز همدان یکی از قدرت های شطرنج کشور محسوب می شود و بر خلاف گذشته دیگر در رقابت های کشوری به همدان به عنوان یک حریف ساده و زنگ تفریح نگاه نمی شود و همه از رقابت با شطرنج بازان همدانی هراس دارند.

مهرداد پهلوان زاده برگزاری مسابقات بزرگی مانند اوپن ابن سینا را در رشد بیشتر شطرنج همدان، موثر دانست و افزود: فدراسیون حمایت های لازم را برای برگزاری مطلوب این رقابت ها به استان همدان خواهد داشت.

وی عنوان کرد: برگزاری رقابت‌های بزرگی چون جام ابن‌سینا ثمرات مهمی برای شطرنج همدان به همراه داشته و ثمره میزبانی همدان از جام ابن‌سینا حضور نفراتی چون شیروف و احسان قائم‌مقامی در این رویداد و اضافه شدن شطرنج‌بازان همدانی ریتینگ بالای ۲ هزار است که این موضوع را باید به فال نیک گرفت.

وی افزود: جام اوپن ابن‌سینا به یکی از رویدادهای معتبر کشورمان تبدیل‌شده و فدراسیون جهانی نگاه ویژه‌ای به این رقابت‌ها دارد گفت: برگزاری این رقابتها باعث می شود جاذبه های طبیعی و گردشگری همدان به خوبی به سراسر جهان معرفی شود.

رئیس فدراسیون شطرنج با بیان اینکه شطرنج ایران در چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته اند تاکید کرد: در حال حاضر شرایط بازیکنان در تیم های ملی «الف» و «ب» به گونه ای است که نتیجه رقابت میان آنها اصلاً قابل پیش بینی نیست. هیچ یک از بازیکنان حاشیه امنیت ندارند و نمی توانند مطمئن باشند که بدون پیشرفت جایگاهشان در تیم ثابت بماند.

وی درباره میزبانی ایران در مسابقات گرندپری بانوان یادآور شد: برای نخستین بار توانستیم مسابقات جهانی را در ایران برگزار کنیم و که برگزاری این رقابتها باعث رشد و پیشرفت شطرنج بازانی چون سارا خادم الشریعه شد.

پهلوان زاده با اشاره به هزینه سنگین این رقابتها گفت: خوشبختانه با پیگیری و حمایت وزارت ورزش و جوانان بخشی اعظمی از این بدهی ها پرداخت شد.

انتهای پیام/ د

مسابقات شطرنج ابن‌سینا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.