سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون ورزش و جوانان خراسان جنوبی:

نخستین فستیوال فوتبال پسران افغانستانی در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

عجمی‌نژاد گفت: نخستین فستیوال فوتبال پسران نونهال اتباع افغانستان مقیم استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و سیستان بلوچستان ۱۴ مرداد به میزبانی بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی عجمی‌نژاد معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در رابطه با برگزاری نخستین فستیوال فوتبال پسران افغانستانی به میزبانی بیرجند اظهار داشت: فستیوال فوتبال پسران افغانستانی به همت هیئت فوتبال استان در 14 مرداد ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: همان طور که هموطنان ما که در کشورهای دیگری تبعیت دارند و شهروند آن کشور محسوب می‌شوند و حق استفاده کردن از خدمات عمومی آن کشور را دارند اتباع سایر کشورها نیز که در کشور ایران زندگی می‌کنند هم حق استفاده از خدمات این کشور را دارند و باید حداقل‌ها را برای آنها تامین کنیم.

معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: این کار نو و جدیدی است که هیئت فوتبال استان در سال گذشته و امسال آغاز کرده که سال گذشته به صورت استانی برای دختران افغانستانی فستیوال برگزار شد و امسال با یک برنامه دقیق و کاملتر برای پسران افغانستانی برگزار می‌شود.

نایب رئیس هیئت فوتبال استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: برگزاری فستیوال فوتبال پسران نونهال اتباع افغانستان مقیم خراسان جنوبی به همراه دعوت از اتباع مقیم دو استان همجوار خراسان رضوی و استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

علی برات‌زاده با بیان اینکه این فستیوال با حضور 100 شرکت کننده پسر زیر 14 سال از اتباع مقیم سه استان خراسان‌جنوبی، رضوی و سیستان بلوچستان در قالب 16 تیم هر تیم به تعداد 15 نفر به میزبانی بیرجند برگزار می‌شود، افزود: این فستیوال در 14 مردادماه به مدت یک روز  از ساعت 17 الی 20 در مجموعه فرهنگی و ورزشی آزادی شهرستان بیرجند برگزار می‌شود.

نایب رئیس هیئت فوتبال استان خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به مشترکات اعتقادی، دینی، فرهنگی و همچنین انتقال فرهنگ‌ها، ایجاد دوستی و همکاری بیشتر بین دو کشور این فستیوال در راستای شناخت و استعدایابی فوتبالی این قشر، شناسایی جمعیت افغانستانیها در بیرجند و حومه، معرفی بیشتر مردم افغانستان و حمایت مسئولان از این قشر در استان برگزار می‌شود.

برات‌زاده افزود: در راستای شناسایی استعداد اتباع افغانستانی نیز هئیت فوتبال استان در اردیبهشت ماه سال گذشته نخستین فستیوال فوتبال دختران افغانستانی با حضور 50 فوتبال آموز دختر را برگزار کرد که این امر مورد استقبال فدراسیون و مسئولان کشور افغانستان قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.