سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره نوآوری در نظام‌های سلامت

مرکز پژوهش‌های مجلس بخشی از کتاب «چالش ها و فرصت های مدیریت مراقبت های سلامت» را ترجمه و در قالب گزارشی با عنوان «نوآوری در نظام های سلامت» منتشر کرد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکزپژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بخشی از کتاب «چالش ها و فرصت های مدیریت مراقبت های سلامت» را ترجمه و در قالب گزارشی با عنوان «نوآوری در نظام های سلامت» منتشر کرد.

این گزارش، ضمن اشاره به این که با وجود چالش‌هایی که نظام‌های سلامت در سراسر دنیا با آن روبرو هستند، نوآوری در نظام‌های سلامت با سرعت کمی انجام می‌شود، افزوده است: گرچه واژه نوآوری یکی از شعارها در ادبیات مراقبت سلامت است، تحقیقات مشترک در سطح بین المللی در این زمینه اندک است.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس خاطرنشان می‌کند: به منظور درک علل موفقیت و شکست نوآوریهای مراقبت سلامت، ضروری است تا مسیر پیچیده‌ای را که به نوآوری‌های کاربردی می انجامد مرور کرد. به علاوه نوآوری‌ها از زمینه بیرونی که در آن قرار دارند، یعنی ویژگی‌های محیطی و عملیاتی نظام مراقبت سلامت جدا نیستند. در این گزارش که ترجمه بخشی از کتابی تحت عنوان «چالش‌ها و فرصت‌های مدیریت مراقبت‌های سلامت» است، با مقایسه نظام‌های سلامت مختلف در سه کشور یعنی ایالات متحده آمریکا، انگلستان و آلمان، بر اینکه تا چه اندازه نوآوری در نظام‌های سلامت به گونه‌ای راهبردی مورد توجه قرار میگیرد بحث شده است. واضح است که تفاوت‌های زیادی در ظرفیت نوآوری نظام‌های سلامت مختلف وجود دارد، که ممکن است بر میزان انتقال نوآوری تاثیر بگذارد. از این رو پژوهش‌ها در این حوزه باید چشم‌اندازی بین‌المللی را به منظور حرکت به سمت ارائه مراقبت‌های سلامت یکپارچه و عادلانه‌تر ایجاد کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.