سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

راه اندازی پایگاه حفاظتی محیط زیست

طی مراسمی امروز با حضور مدیرکل منابع طبیعی استان وحافظان محیط زیست پاریز سیرجان مرکز پایگاه حفاظتی و آتش نشانی بخش پاریز احداث شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   مهدی رجبی مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان ضمن شرکت در جلسه انجمن حافظان محیط زیست پاریز از اقدام جوانان این بخش که به صورت خودجوش از منابع طبیعی و محیط زیست حمایت و حفاظت می کنند قدردانی کرد وگفت : امروزه بخش دولتی کفایت برای حفاظت از منابع طبیعی نمی کند و محیط زیست نیازمند حمایت همه بخش ها و گروهها و مردم است تا بتواند همیشه بماند.

وی در حاشیه آتش سوزی در منابع را عمده ترین عامل نابودی منابع طبیعی عنوان کرد وافزود : انجمن محیط زیست پاریز یک انجمن فعال است که برای اولین بار در استان کرمان این انجمن پایگاه حفاظت از منابع طبیعی را با هزینه خود می سازد و کمک بزرگی برای حفاظت از محیط زیست است.و یک ابتکار خوب در راستای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی است.

مدیر کل منابع طبیعی استان گفت : این اولین پایگاه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی است که در استان مشارکت مردمی در کمک به منابع طبیعی را دارد که با 100زیربنای مترمربع وازاعتبارات و کمک های محلی و مردمی ساخته می شود تا منطقه سرسبز و دست نخورده پاریز به دست مردم حفظ شود.

 رجبی افزود : احداث یک پایگاه حفاظت از منابع طبیعی و آتش نشانی به هدف نگهداری محیط زیست و توسط یک انجمن مردمی حرکت فرهنگی بزرگی است که در شهرستان سیرجان اتفاق افتاده است و امیدواریم الکویی برای همه نقاط استان و کشور باشد.

در پایان این مراسم عملیات اجرایی ساختمان این پایگاه در روستای دهشیرک بخش پاریز به زیربنای 100 مترمربع و هزینه بیش از یک میلیارد ریال آغاز شد و به همت انجمن حافظان محیط زیست تا 4 ماه آینده به اتمام می رسد و بخش پاریز هم از مناطق خوش آب و هوای استان به حساب می آید که در ایام تابستان به این بخش سفر می کنند و سالیانه بر اثر خطای انسانی موارد آتش سوزی متعدد به وجود می آید که دهها هکتار از طبیعت زیبای این بخش را از بین می برد و این انجمن نقش موثری را در نگهداری محیط زیست این بخش دارد که بیش از دهها جوان پاریزی عضو این انجمن هستند.

انتهای پیام/ح

راه اندازی پایگاه حفاظتی محیط زیست

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.