سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

بازگشت فاتحان اورست کوچک به آمل

فاتحان اورست کوچک دیشب با استقبال پرشور شهروندان آملی وارد زادگاهشان شدند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهین خضرائی نائب رئیس هیات کوهنوردی وصعود‌های ورزشی شهرستان آمل گفت: این تیم با ۱۰ کوهنورد زن آملی به همراه ۹ کوهنورد مرد به عنوان همراه و تدارکاتچی تیم در نخستین صعود برون مرزی خود شنبه هفتم مرداد موفق به صعود به قله ۵۰۵۰ متری کازبک معروف به اورست کوچک در کشور گرجستان شدند.


وی افزود: اعضای این تیم در صعود مشترک با کوهنوردان کشور‌های جمهوری چک، لهستان، نروژ، دانمارک و ترکیه موفق به اهتزار پرچم پر افتخار سه رنگ جمهوری اسلامی بر فراز قله کازبک شدند.


نائب رئیس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی شهرستان آمل با بیان اینکه قله کازبک یکی از قله‌های فنی و سخت است گفت: اعضای این تیم در مدت ۱۴ ساعت با هدایت مربیان مجرب موفق به صعود به این قله شدند.


مهین خضرائی افزود: تیم اعزامی کوهنوردی بانوان آمل پیش از اعزام به گرچستان، با برگزاری پنج مرحله اردوی فشرده و منظم با آمادگی‌های لازم برای صعود به قله کازبک اعزام شده بودند.


بیش از ۴۰ گروه کوهنوردی زیر نظر هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی آمل فعالیت و به طور میانگین هر هفته صعود‌های منظم درون و برون استانی دارند.


قله پنج هزار و ۴۷ متری کازبک در شرق رشته کوه قفقاز مرکزی در کشور گرجستان واقع و یکی از قله‌های فنی برای صعود کوهنوردان به شمار رفته که به نام اورست کوچک نیز یاد می‌شود.


انتهای پیام/ع


استقبال باشکوه از فاتحان اورست کوچک در آمل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.