سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

مراسم اربعین حسینی نمادی از همدلی و مشارکت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: اربعین حسینی فرصتی برای تبلیغ فرهنگ واقعی شیعه و زمانی مناسب برای نشان دادن همدلی و مشارکت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی افزود: مردم و به ویژه زائران اربعین حسینی باید همه دستورات اسلام از جمله دوری از اسراف، رعایت بهداشت و رعایت حال افراد ناتوان را در برگزاری این مراسم، اجرا کنند.

وی که در جلسه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان اصفهان سخن می گفت، ادامه داد: شیعیان باید در این مانور عظیم، نمونه ای از یک شیعه واقعی و انقلابی را به مسلمانان جهان معرفی کنند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: روحیه انقلابی گری شیعیان ایران باید در چنین بسترهایی به همه جهان صادر شود که جز با رفتار و کردار زائران ایرانی و برنامه ریزی های فرهنگی مؤثر، میسر نخواهد شد.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: متأسفانه برخی با بی بصیرتی این فرصت عظیم تبلیغی ( مراسم اربعین حسینی ) را به ضد تبلیغ تبدیل می کنند و این در شأن یک ایرانی عاشق اهل بیت (ع) نیست.

وی تصریح کرد: حج، واجب است و زیارت کربلا مستحب اما در زمانی که دشمنان برای حذف کردن شیعیان از مناسک حج تلاش می کنند و ذهن مردم را برای انجام این واجب الهی مسموم کرده اند، مبادا با بی بصیرتی برخی، زیارت کربلا را در مقابل حج قرار دهیم و آب در آسیاب دشمن بریزیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) تا زمان حیات امام حسن مجتبی (ع) 25 مرتبه پیاده به حج رفتند و این نشان از اهمیت این فریضه واجب الهی است.

در این جلسه همچنین نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان و مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین اصفهان با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده توسط این کمیته گفت: 12 کمیته برای برگزاری هر چه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین در اصفهان و شهرستانهایی که فرمانداری دارند، تشکیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ' محمود فقیهی ' از برگزاری نمایشگاه اربعین در مصلای نماز جمعه اصفهان خبر داد و گفت: در سال گذشته حدود 2 میلیون زائر از ایران برای زیارت امام سوم شیعیان و شرکت در مراسم اربعین حسینی به عراق رفتند که پیش بینی می شود امسال این آمار افزایش یابد.

18آبان امسال مصادف با اربعین حسینی است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.