سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

توسعه اجرای طرح‌ نوین نظام ترویج کشاورزی در اردبیل

اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در استان اردبیل توسعه می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین کربلائی خیاوی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در جلسه کمیته فنی بذر استان اردبیل اظهار داشت: اجرای طرح ارتقای ضریب خوداتکایی برای افزایش تولید بذر در استان حائز اهمیت بسیار است و تولید بذر مادری ارقام پرمحصول گندم در سال گذشته رشد چشم‌گیری داشته است.

وی افزود: با پیش‌بینی‌های انجام یافته انتظار می‌رود آنالیز مشخصات کمی و کیفی بذر قبل از پانزده شهریور انجام پذیرد که امیدواریم با اقدامات انجام یافته بتوانیم به تمامی اهداف خود در ارتباط با توسعه بخش کشاورزی دست یابیم و شاهد دستیابی به خروجی‌های موفقی در این زمینه باشیم.

 رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که با موفقیت در استان اردبیل در دستور کار قرار داده شده و تا حد قابل توجهی گسترش و توسعه یافته که انتظار داریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد خروجی‌های موفقی در این زمینه باشیم و از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان به نحو احسن استفاده کنیم.

کربلائی خیاوی بیان کرد: ارائه برونداد طرح‌های پژوهشی و مقالات و تحقیقات نیز می‌تواند ما را در تحقق اهداف مورد نظر رهنمون شود که در این زمینه مشارکت و همکاری مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه امری لازم و ضروری است و امیدواریم با اقدامات انجام یافته هر چه سریع‌تر به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری تعداد 13 فقره طرح و پروژه تحقیقاتی در زمینه‌های به نژادی و به زراعی غلات آبی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل در حال اجرا است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک طرح‌های بیشتری در این زمینه‌ها به مرحله اجرا درآید.

 

انتهای پیام/ع

طرح‌ نوین نظام ترویج کشاورزی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.