سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

توصیه به دامداران همزمان با موج هوای گرم

با توجه به افزایش دمای هوا، اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی از دامداران خواست تا برای صیانت از سرمایه دامی خود نکات بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ محسن عابدزاده رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان گفت: با توجه به اینکه فصل گرما باعث فعال شدن و ازدیاد حشرات به دامداران توصیه می‌شود ضمن فراهم نمودن شرایط محیطی مناسب برای دام، نسبت به سمپاشی جایگاه نگهداری دام‌ها جهت مبارزه با حشرات اقدام نموده و کود دامداری‌ها را نیز در فواصل زمانی مناسب با هدف جلوگیری از تخم ریزی حشرات تخلیه نمایند.



وی افزود: هرساله با فرا رسیدن فصل گرما و گرمازدگی که سبب کاهش مصرف خوراک دام‌ها و در نتیجه ضعف جسمانی می‌شود، بخصوص دام‌های جوان در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مسری قرار می‌گیرند.


عابدزاده ادامه داد: دامداران برای پیشگیری ازاین مشکلات باید اقداماتی از جمله درمان ضدانگلی پیش ازشروع فصل گرما، واکسیناسیون دام‌ها، رعایت بهداشت در جایگاه نگهداری دام، سم پاشی محوطه دامداری، دسترسی آسان دام‌ها به آب، ایجاد استراحتگاه مناسب و سایه برای تمام دام ها، ایجاد قرنطینه برای دام‌های بیمار و جدیدالورود، گرفتن مشاوره در زمینه تغذیه و بهداشت دام از دامپزشکان و کارشناسان مربوطه انجام دهند.


استان خراسان رضوی دارای ۷ میلیون راس دام سبک و ۳۵۰ هزار راس دام سنگین می‌باشد.

انتهای پیام// ف. ح
 


هشداراداره دامپزشکی به دامداران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.