سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرامرزیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نتایج فعالیت‌های گذشته احزاب منجر به محدودیت و تضعیف آنها شده است

دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: نتایج فعالیت‌های احزاب منجر به محدودیت و تضعیف آنها شده است.

ژاله فرامرزیان دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره هدف برگزاری جلسات شورای عالی سیاست‌گذاری با فراکسیون امید اظهار داشت: جلسه‌ای که اخیرا برگزار شد با هدف تعامل و هماهنگی شورای عالی با مجموعه‌ای که ماحصل تلاش و برنامه ریزی‌های بسیاری بوده صورت گرفت.

 وی افزود: شورای عالی در مرحله دوم فعالیتش یکی از وظایفی که برای خود در نظر گرفته پیگیری اقدامات، ارتباط و تعامل با فراکسیون امید را در نظر گرفته است و براساس آن این نشست را برگزار کرد.

 فرامرزیان درباره انتقاد برخی ها نسبت به شخصیت محور بودن شورای عالی سیاستگذاری که منجر به تضعیف احزاب شده است گفت: شورای عالی سیاست گذاری متشکل از 26 حزب و 14 شخصیت حقیقی است که چهار نفر از آنها عملاً مدتی در شورا حضور منظم نداشته‌اند.

 دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بیان داشت: سازه ساختاری در یک جریان فکری آن هم در نظام حزبی و تشکیلاتی کشور ما که متشکل از افراد حقیقی و حقوقی است و برخی از افراد حقیقی در نظام سیاسی آثاری به مراتب ملموس تر از افراد حقوقی دارند اما این مسئله به معنای تأیید جایگزینی افراد حقیقی به جای افراد حقوقی نیست.

 وی ادامه داد: ساختارهای حقوقی عملیاتی، شبکه‌ای، پاسخگو و برنامه محور بوده و دارای مجوز هستند همچنین مردم قابلیت نظارت بر فعالیت‌های آنها را دارند اما در کشور ما مشاهده می‌شود که حزب دارای محدودیت‌هایی است و به دلیل عدم تمایل جامعه و زیرساخت نامناسبی که در این زمینه وجود دارد نتایج فعالیت‌های احزاب گسترده در گذشته در نهایت منجر به محدودیت و تضعیف آنها شده است.

 فرامرزیان افزود: در کشور ما احزاب بزرگی شکل نمی‌گیرند و یا تشکل‌های بزرگ با در نظرگیری ملاحظاتی به فعالیت می‌پردازند در نتیجه برخی شخصیت‌های حقیقی که اثرگذاری بالایی دارند ترجیح می‌دهند که در شاکله‌ای حزبی که چنین تهدید‌هایی به آن وارد است، ورود پیدا نکنند به این دلیل که آن جریان حزبی آسیب نبیند نه به دلیل آنکه به دنبال فردگرایی باشند اما در هرحال این اشخاص اثرات کاریزمای خود را خواهند داشت.

 دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پایان خاطرنشان کرد: به همین دلیل شورای عالی سیاست‌گذاری به این مکانیزم رسید اما مکانیزمی که بیشترین آن حزبی بوده و برخی از اعضای آن از شخصیت‌های حقیقی هستند اما لازم به ذکر است اشخاصی که فعال و موثر هستند می‌توانند کلیتی تأثیرگذار در شورا داشته باشند، همان طور که در سال 94 و 96 نیز نتایج این همگرایی مفید و راضی کننده بود.

 انتهای پیام/

 

تعامل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با فراکسیون امید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.