سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

فارس مقام دوم کشور در اهدای خون/اهدای بیش از ۱۶۴ هزار واحد خون

استان فارس در زمینه اهدای خون مقام دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کریمی مدیرکل انتقال خون استان فارس اظهار کرد: افزون بر ۱۰۰ هزار نفر اهداکننده خون در استان فارس در یک سال گذشته بیش از ۱۶۴ هزار واحد خون اهدا کرده اند.

وی تصریح کرد: ۵۴ درصد اهدا کنندگان خون فارس به صورت مستمر هستند و در طول سال ۳ یا ۴ بار این کار را انجام می‌دهند.

کریمی ادامه داد: از واحدهای خون اهدایی ۳ فرآورده‌ گلبول قرمز، پلاسما و پلاکت به دست می‌آید که برای بیماران تالاسمی، سرطانی و بیماران دچار خونریزی‌های مختلف استفاده می‌شود.

همچنین فیروزی فرد مسئول بخش مراقبت‌های ویژه‌ پس از پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: با توجه به قطب بودن استان فارس در بخش پیوند اعضا بخشی از این خون‌های اهدایی در این زمینه استفاده می‌شود.

وی با اشاره به انجام بیش از ۵۰۰ مورد پیوند اعضا در طول یکسال گذشته در استان فارس تصریح کرد: برای هر عمل‌ بیش از ۱۰ واحد خونی مورد نیاز است.

دالوند مسئول بخش هماتولوژی بیمارستان نمازی نیز با بیان اینکه این مایع ارزشمند امید زندگی بیماران هموفیلی و تالاسمی را هم افزایش داده است گفت: در گذشته طول عمر این بیماران حدود ۱۰ سال بود که در حال حاضر بخاطر نهادینه شدن فرهنگ اهدا خون و رسیدن به موقع خون به این بیماران امید زندگی آن‌ها به بیش از ۵۰ سال رسیده است.

انتهای پیام/ن

اهدا خون، اهدای زندگی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.