سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

شکل گیری نظام هویت بخشی در ثبت احوال

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: نظام هویت بخشی در ثبت احوال شکل می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حسین امیری خامکانی، رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: ثبت احوال دستگاه حساسی است که هویت ملی را حفظ می کند و نظام هویت بخشی در آن شکل می گیرد.

وی افزود: در سالهای گذشته یکی از حلقه های مفقوده نداشتن اطلاعات دقیقی از آمارهای حیاتی بود که خوشبختانه اکنون در آغاز هزاره سوم با تلاش های صورت گرفته، اداره ثبت احوال با پوشش ثبت ولادت و فوت در مهلت مقرر با ارقام دقیق، نظام اطلاعاتی مفیدی را تشکیل داده است.

امیری خامکانی تصریح کرد: تلاش کارکنان ثبت احوال در ارتقاء ثبت دقیق و به موقع وقایع حیاتی، ابزار و خوراک تصمیم گیران و تصمیم سازان را فراهم می کند و این اطلاعات است که نیروی محرکه راه اندازی کشور است.

وی گفت: تعامل مدیریت ثبت احوال با مسئولین استان بسیار خوب است و همواره در جهت رفاه حال مردم سعی و تلاش می کند.

حسین زین الصالحین، مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: ثبت احوال استان در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر برون سپاری خدمات اقدام به واگذاری بخشی از خدمات خود به دفاتر پیشخوان دولت کرده است.

وی با بیان اینکه ثبت احوال یک دستگاه حاکمیتی است و خدمات آن از ویژگی و حساسیت خاصی برخوردار است ، گفت: لذا بایستی رؤسای ادارات ثبت احوال و مسئولین دفاتر با دقت و نظارت کافی در مراحل انجام فرآیندها و رعایت قوانین و مقررات کارهای خود را عاری از خطا انجام بدهند.

زین الصالحین گفت: در ثبت احوال ملاک کارها احترام و تکریم مردم است.

انتهای پیام/ح

شکل گیری نظام هویت بخشی در ثبت احوال

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.