سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

مشهد میزبان کنگره آسیب شناسی دهان، فک و صورت

چهارمین کنگره آسیب شناسی دهان، فک و صورت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ دکتر نوشین محتشم دبیر علمی چهارمین کنگره آسیب شناسی دهان، فک و صورت در نشست خبری گفت: در مدت زمان فراخوان این کنگره ۱۶۰ مقاله ارسال شد که از این تعداد ۷۰ مقاله در بخش سخنرانی و ۷۰ مقاله نیز در بخش پوستر پذیرفته شده است.

وی پاتولوژی را از پایه های علم پزشکی عنوان کرد و افزود: ارتباط موثر و تنگاتنگ میان این دو رشته موجب شناسایی به موقع بیماران و درمان موثر خواهد شد.

استاد دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دندان پزشکان عمومی، متخصصین و رزیدنت ها را از گروه های هدف این کنگره برشمرد و گفت: ایمونوپاتولوژی حفره دهان، پاتولوژی مولکولار و ژنتیک ضایعات سر و گردن، دندانپزشکی قانونی، سلول های بنیادی و ضایعات سر و گردن، بازسازی ضایعات سر و گردن با رویکرد آسیب شناسی، مطالعات فراساختاری میکروسکوپ الکترونی، بیوپسی و سیتوپاتولوژی سر و گردن، اپیدمیولوژی و نقش عوامل محیطی در ضایعات سر و گردن، انکولوژی سر و گردن، پاتولوژی استخوان و بافت نرم، غدد بزاقی و ضایعات ادنتوژنیک پاتولوژی و تعاملات بین رشته ای و پاتولوژی و مطالعات حیوانی از جمله محورهای این کنگره به شمار می رود.

دکتر قره چاهی دبیر علمی نخستین کنگره دندانپزشکی ایران شاخه خراسان نیز در این نشست گفت: در مدت فراخوان این کنگره ۱۳۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۵۵ مقاله در بخش سخنرانی و ۵۰ مقاله نیز در بخش پوستر پذیرفته شده است.

وی افزود: برگزاری ۲۵ کارگاه آموزشی و ۲۵ پانل تخصصی از دیگر بخش های این کنگره به شمار می رود و به طور مجموع ۸۰ سخنران از دانشگاه های علوم پزشکی کشور در این همایش سخنرانی خواهند داشت.

دبیر علمی نخستین کنگره دندانپزشکی ایران شاخه خراسان گفت: برگزاری این کنگره ها فرصت مناسبی برای انتقال جدیدترین روش ها و دستاوردهای علم دندان پزشکی به شمار می رود.

وی افزود: اخلاق حرفه ای و حقوق متقابل بیمار و دندانپزشکی، تکنیک های نوین دندان پزشکی مبتنی بر کارگاه های آموزشی، مبانی زیبایی در دندان پزشکی، ارتباط بین رشته ای و نقش ارجاع در دندان پزشکی، نگهداری دندان یا ایمپلنت، بایدها و چالش ها، جایگاه اقتصاد و فرهنگ در سلامت دهان و دندان و دندان پزشکی و محیط زیست از جمله محورهای این کنگره است.

انتهای پیام// م.م

مشهد میزبان دو همایش پزشکی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.