سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

بهبود مدیریت ۱۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی

برنامه بهبود مدیریت جنگل‌های هیرکانی در وسعت ۱۲۰ هزار هکتار از جنــگل‌های هیر‌کانی سه استان گیلان، مازندران و گلستان اجرا می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: طرح‌های جدید در حوزه جنگل بر اساس اسناد بالادستی و برنامه ششم و تدوین استراتژی مدیریت حوزه‌های آبخیز و جنگل‌های هیرکانی بر اساس مشارکت جوامع محلی با همکاری برنامه عمران ملل متحد، بانک جهانی و سازمان جنگل‌های کشور در مازندران در حال اجرا است.


وی افزود: مهمترین طرح‌های استان در این حوزه شامل مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی شهرستان‌های آمل و تنکابن، طرح مدیریت جامع آب و خاک سد البرز با مشارکت بانک جهانی شهرستان سوادکوه، مدیریت جامع حوزه آبخیز براررود و آسیابرود شهرستان چالوس است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران اهداف اصلی این طرح‌ها را حفظ تنوع زیستی، یکپارچگی اکوسیستم و پایداری خدمات اکوسیستمی در سیمای جنگل‌های هیرکانی، تغییر مدیریت وابسته به چوب به مدیریت چندمنظوره جنگل، مشارکت جوامع محلی در مدیریت و منافع حاصل از آن با هدف کاهش فقر، مهاجرت، نیازمندی به منابع جنگلی اعلام کرد.


حسن خیریانپور برنامه مدیریت تلفیقی حوزه‌های بلیران آمل و دو هزار و سه هزار تنکابن با رویکرد جنگلداری اجتماعی چندمنظوره، پارک جنگلی بلیران، احصا محصولات فرعی هر دو حوزه، طبیعت گردی و کسب درآمد توسط جوامع محلی را از جمله برنامه‌هایی دانستند که با مشارکت جوامع محلی، بانک جهانی و شرکت‌های مشاور خارجی در دست اجرا است.


انتهای پیام/آ


نجات جنگل‌های هیرکانی در سه استان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.