سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۳ قدرت برتر جهان معرفی شدند+ جایگاه ایران

مجله خبری «اخبار آمریکا و گزارش جهانی» جدیدترین گزارش سالانه خود درباره «قدرت‌های برتر جهان» را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، مجله خبری اخبار آمریکا و گزارش جهانی (US News & World Report) در جدیدترین پژوهش سالانه خود درباره «بهترین‌های جهان» دوباره به رده‌بندی قدرت‌های برتر جهان پرداخت.

این موسسه رسانه‌ای طبق روال گذشته در پژوهش جدید خود 80 کشور دنیا را بر اساس فاکتورهای متعددی چون مولفه‌های فرهنگی، حقوق شهروندی، کیفیت زندگی، قدرت اقتصادی، قدرت نظامی و حضور در اتحادهای بین‌المللی مورد مطالعه قرار داده و با بیش از 21 هزار تاجر، نخبه، منبع آگاه و شهروند معمولی در این رابطه مصاحبه کرده است.

طبق معمول، در رده‌بندی امسال این موسسه نیز آمریکا با وجود افول نقش رهبری آن در جهان بار دیگر به دلیل بودجه نظامی هنگفت و شاخص‌های اقتصادی آن با اندکی فاصله نسبت به روسیه در جایگاه نخست قرار گرفت. در ادامه می‌توانید رده‌بندی جدید قدرت‌های برتر جهان را با جزئیات بیشتر مشاهده کنید:

1- آمریکا
با وجود آنکه پس از انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و پیروزی ترامپ، چهره آمریکا در جهان به شدت مخدوش شده است، اما بودجه نظامی 600 میلیارد دلاری این کشور به علاوه قدرت اقتصادی و نفوذ سیاسی و فرهنگی آن در جهان باعث شده است که همچنان درصدر قدرت‌های برتر جهان قرار گیرد.

2-  روسیه
روسیه از منابع طبیعی گسترده‌ای برخوردار است که آن را به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. سهم بودجه نظامی روسیه از تولید ناخالصی آن در حال حاضر با اختلاف زیادی از تمام کشورهای عضو ناتو بیشتر است. این کشور در حال حاضر، 5.4 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در سال صرف امور دفاعی می‌کند. این در حالیست که نزدیکترین کشور به آن در مجموعه ناتو یعنی آمریکا 3.3 درصد تولید ناخالص داخلی خود را به امور نظامی اختصاص داده است.

3- چین
کشور چین با بیشت از 1.4 میلیارد نفر جمعیت، در حال حاضر بزرگترین ارتش جهان را در خود جای داده است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این کشور تا سال 2050 به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد.

4- انگلیس
کشور انگلیس در جهان دارای نفوذ اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی زیادی است و با وجود پیش‌بینی‌هایی که درباره احتمال سقوط جایگاه آن در جهان پس از خروج از اتحادیه اروپا وجود دارد، بعید است نتواند نفوذ خود را در جهان حفظ کند.

5- آلمان
از آلمان اغلب به عنوان موتور اقتصاد اروپا یاد می‌شود. این کشور به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور اروپا از زمان اتحاد دو آلمان در سال 1990 روز به روز از نقش پررنگ‌تری در عرصه جهانی برخوردار شده است.

6- فرانسه
فرانسه با درآمد سرانه 42384 دلار یکی از بزرگترین اقتصادهای اروپا و یکی از صادرکنندگان بزرگ تسلیحات در جهان است. این کشور همچنین از نفوذ سیاسی، علمی و بویژه فرهنگی زیادی در جهان برخوردار است.

7- ژاپن
ژاپن به لحاظ تکنولوژی یکی از پیشرفته‌ترین کشورها و سومین اقتصاد برتر جهان است. این کشور پس از سونامی ویرانگر 2011 به راحتی توانست زیرساخت‌های ویران‌شده خود را دوباره احیا کند.

8- رژیم صهیونیستی
رژیم صهیونیستی به دلیل صرف هزینه‌های هنگفت در امور نظامی و انعقاد قراردادهای تسلیحاتی با آمریکا توانسته است با جمعیت اندک 8 میلیونی خود در جایگاه هشتم این فهرست قرار بگیرد.

9- عربستان سعودی
ذخایر نفت گسترده عربستان، آن را به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. این کشور از قدیم متحد نزدیک آمریکا، انگلیس و دولت‌های غربی دیگر در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود.

10- امارات متحده عربی
امارات یکی از بزرگترین واردکنندگان سلاح در جهان است و پس از عربستان، بالاترین رقم بودجه نظامی را در جهان عرب دارد.

11- کره جنوبی
رابطه تنش‌آلود کره جنوبی با همسایه شمالی خود باعث شده این کشور همواره مورد حمایت سیاسی و نظامی کشورهای غربی بویژه آمریکا قرار داشته باشد. افزون بر این، کره ششمین صادرکننده بزرگ در جهان است و بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی را نیز در جهان در خود جای داده است.

12- کانادا
کانادا از سوی موسسات مختلف دومین کشور مناسب جهان برای زندگی تشخیص داده شده است اما به آن اندازه که برای زندگی کردن خوب است با وجود آنکه بزرگترین شریک تجاری آمریکاست، به لحاظ اقتصادی و نظامی قدرتمند نیست.

13- ترکیه
ترکیه دروازه بین اروپا و خاورمیانه است و به همین دلیل از جایگاه بالایی در جهان برخوردار است. علاوه براین، ترکیه یکی از بزرگترین ارتش‌ها را در میان اعضای ناتو داراست و اقتصاد آن نیز با گردشگری رونق فراوانی گرفته است.

14- ایران
ایران از دیرباز به دلیل موقعیت استراتژیک خود در خاورمیانه و ذخایر نفتی و منابع طبیعی سرشار خود، مورد توجه و طمع قدرتهای جهان بوده است. این کشور به تنهایی 9 درصد از کل ذخایر نفتی جهان را داراست و از نظر حجم ذخایر گاز طبیعی نیز رتبه دوم را در جهان دارد.

15- سوئیس
طبق ارزیابی‌های انجام شده، سوئیس بهترین کشور جهان برای زندگی است. این کشور به لحاظ سرانه تولید ناخالص داخلی یازدهمین کشور ثروتمند جهان است و به دلیل نرخ پایین مالیات، بهشت سرمایه‌گذاری و کسب و کار به شمار می‌رود. یکی از دفاتر اصلی سازمان ملل نیز در این کشور قرار دارد.

16- هند
هند دارای سریع‌ترین رشد اقتصادی در جهان است و به همین دلیل، با تکیه بر نیروی انسانی بی‌شمار خود و پیشرفت‌های عظیمی که در صنایع نظامی و آی‌تی به دست آورده، همواره توانسته است خود را در میان قدرتهای جهان جای دهد.

17- استرالیا
هرچند استرالیا به لحاظ قدرت و نفوذ جهانی جایگاه مناسبی ندارد اما به لحاظ شاخص کیفیت زندگی، چهارمین کشور جهان است.

18- ایتالیا
ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ در منطقه اروپا است و به همین دلیل، با وجود سالی پر نشیب و فرازی که در عرصه سیاسی پشت سر گذاشت توانست جایگاه خود را در فهرست قدرتهای 2017 حفظ کند.

19- سوئد
سوئد با وجود عقبه نظامی‌اش، از سالها پیش تصمیم گرفت بجای سرمایه‌گذاری زیاد در امور نظامی بیشتر به توسعه اقتصادی پایدار توجه کند. تمرکز این کشور بر افزایش سطح رفاه شهروندانش احترام زیادی را در سطح بین‌الملل برای آن خریداری کرده است اما با این حال، نتوانسته است ضعف قدرت آن را جبران کند.

20 - پاکستان
بی‌ثباتی سیاسی، فساد اقتصادی و کشمکش‌های داخلی با عناصر افراطی باعث شده است که پاکستان با وجود هزینه‌کرد نظامی بالای خود نتواند جایگاهی بهتر از جایگاه بیستم در فهرست قدرتهای جهان به دست آورد.

21- هلند
هلند به دلیل میزبانی از دادگاه کیفری بین‌المللی (دادگاه لاهه) نقش مهمی در معادلات جهانی ایفا می‌کند.

22- اسپانیا
موافقت با پیوستن اسپانیا به اتحادیه اروپا در سال 1986 نقطه شروع توسعه زیرساخت‌های سیاسی، اقتصادی و صنعتی این کشور به شمار می‌رود. این کشور هم اکنون از تاثیرگذاری زیادی در اتحادیه اروپا برخوردار است.

23- قطر
قطر به لحاظ سرانه تولید ناخالص داخلی ثروتمندترین کشور جهان است که البته این افتخار را مرهون سفره‌های زیرزمینی گسترده نفت و گاز است که در زیر یا اطراف آن قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام /

ایران در میان 23 قدت برتر جهان قرار گرفت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۷ تير ۱۳۹۹
چه خوب
جواد
۲۲:۴۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
ب نظر من ایران می تونه زیر ۵کشور جهان از نظر نظامی قرار بگیره فقط اگر با دقت و پشتیبانی مردم جلو بریم دمتون گرم دلاوران با این تحریم های ظالمانه خودتون و زیر رتبه ۱۵ رساندید واقعا خیلی ما مردم ایران قدرتونو می دونیم خسته نباشید...
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
ایران بسیار کشور ثروتمندیه. ولی ثروتش فقط واسه مسوولینه
Sheida
۰۲:۰۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بخدا اسم کشور ما بد در رفته همه این کشور ها هم مشکلات دارن اما اینکه ترکیه ابر قدرت باشه یا امارات بالاتر از ایران این دیگه واقعا مسخرس
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
ایران اگر از تمام ظرفیت کشور استفاده کند تو بخش داخلی از رتبه 14 به رتبه 7 جهان خواهد رسید در 5 سال آینده
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
خیلی جالب بود
علی
۰۸:۳۲ ۱۸ تير ۱۳۹۷
عربستان و امارات فقط با پول سلاح و با فروش نفت.کشور مثل ترکیه سلاح میسازد هلی کوپتر میسازد
سهیل
۱۵:۰۸ ۱۷ تير ۱۳۹۷
فکر میکنم ترکیه اول هم نباشه دومه 'سریالهای ترک کشاورزی و پوشاک و آمریکا از ترکیه می‌ترسد، حتی صد سال پیش پنج قدرت جهان روسیه انگلیس فرانسه و ایتالیا و یونان را زمین گیر کرد دو ماه پیش هم نیروی سی و پنج هزار نفری تحت حمایت آمریکا را نابود کرد
مهتاب
۱۱:۵۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
اولا روسیه و چین و آمریکا به ترتیب رتبه اول و دوم و سوم قرار دارند
عباس
۰۳:۵۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
ایران جانم فدایت
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
دمت گرم
عباس
۰۳:۵۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
ایران جانم فدایت
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
ماهم از سوء مدیریت های اقتصادی وفساد اقتصادی داخلی وهم بین المللی ضرر کردیم که دچار این همه مشکلات اقتصادی قشر متوسط و روبه پایین جامعه شدیم
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
فکر کنم یادشون رفته کره ی شمالی رو بنویسن...
ناشناس
۰۳:۳۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
خدایی ترکیه قدرته؟!!!!
ناشناس
۰۶:۱۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
------
--------
اگر از نظر اقتصادی بلا رفتیم درسته
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
مقایسه جالب و منطقی ای بود
مهدی
۱۱:۲۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
متاسفم
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
متاسفم
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
اسراییل رده 23 است زیرا اگر یک روز امریکاه از اسراییل حمایت نکند نه پشتبانی مردم رادارد و نه انگیزه ادامه حیات پس رده بندی فوق درست نیست
امید
۱۳:۱۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
ایران معرکه اس
بلتا
۱۲:۰۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
بیشتر بازی فکر ه
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
انها برای گرفتن یک تپه از دشمن اگر 5 نفر کشته بدهند نگران می شوند
منتا
۱۱:۳۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
ایران همیشه پرچمش بالاست
محمد
۱۱:۰۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
فکر کنم یادشون رفته کره ی شمالی رو بنویسن...
سید محمد مصطفوی
۱۰:۵۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
عاقلان دانند...
هرموقع توی امار خوب سعودی هارو میبینم هم خندم میگیره و هم ناخداگاه به این فکر میوفتم باز پول دادن تا جایگاه کاذب پیدا کنندخخ
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
کسی کاری به ملت نداره فقط قدرت
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
از ماست که بر ماست
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
چرند
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
عربستان شلوارشو نمی تونه بکشه بالا حالاشده برتر ازایران خخخخخخخخخ
من
۰۹:۵۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
کاش آخر می شدیم کمی وضعیت مان بهتر می شد . خدایا تاکی ادامه پیدا می کنه به کجت می رسیم با این همه بدبختی .بخدا اینجوری اعتقاد مون هم ضعیف شده .این همه بیکاری
راهب
۰۹:۲۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
امیدوارم ساله دیگه ایران رو رتبه اول کنن
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
دمشون گرم
دهه شصتی
۰۸:۱۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
یاد دوره دبیرستان افتادم که مدیر مدرسه بچه های شلوغ و مثلا زرنگ رو برد بالای صف صبحگاهی تشویق میکرد ولی بعد که رتبه های کنکور اومد رتبه من بهترین رتبه شد اونموقع بیشتر دلم برا خودمو استعدادم سوخت که با دیدن این ظواهر اعتماد به نفسم کم میشده که اگر نمیشد مطمعنا مشدم جزو رتبه های دو رقمی یا شایدم تک رقمی. ....
مهدی
۰۸:۰۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
درود بر کشورهایی که بجای بودجه های هنگفت نظامی روی آرامش و کیفیت زندگی شهروندانشان تمرکز دارند به امید آن روز که بجای هزینه های کلان نظامی روی سواد بهداشت سلامتی ورزش اخلاق و کیفیت زندگی مردم هزینه شود.
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
فقط میتونم بگم متاسفم
مهدی
۰۶:۵۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
نفت نفت.چیش به مردم رسیده؟،جز کارگری و عرق ریختنش
یا علی...
علی ملکی
۰۵:۰۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
به کره شمالی اشاره ای نکرده به قدرت موشکی ایران وبسیج وسپاه ایران وقدرت منطقه ای ایران اشاره ای نکرده به فرهنگ شهادت طلبی ایرانیان وترس از مردن در فرهنگ غربی ها اشاره ای نکرده و در مورد قزاقستان وقرقیزستان هم اشاره ای نکرده و در مورد ورشکستگی اقتصاد اروپا وامریکا اشاره ای نکرده --------------و صدها مورد دیگر لذا این گزارش صحیح نمی باشد
ناشناس
۰۴:۵۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
هیچی حالیشون نیست خدارو شکر که کشور مارا نشناختند
ناشناس
۰۴:۲۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
سلام المان وزابن در این رده بندی اشتاه است وغلط برای اینکه این دوکشور مستعمره ومستحمره امریکا هستند همجنین است کشور التروریست سعودی وامارات واسرائیل
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
امارات را دریاب
رضا
۲۳:۳۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
امارت اون بالا چکار میکنه
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ایول
م.رضا
۲۳:۱۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
وقتی من معلم حقوقم کفاف یکهفته زندگیمه و ۸۰درصد ایرانیان در فقر زندگی میکنن قدرت نظامی به چه دردم میخوره.میخام صدسال سیاه قدرت نظامی نداشته باشیم. اگه اقتصادمون قوی باشه و قدرت خرید مردم بالا باشه بهترین سد دفاعی مملکت مردم میشن
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ما اسراییل را هرگز بعنوان یک کشور ویک قدرت نمیشناسیم.اگه نمیدونید بدونید
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
مرگبر اسرائیل جنایتکار
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
جواب ان بندهاى خداى که مىگن چراما بى خانمان دارىم با اىن رده بندى: ىعنى فقط داخل اىران بى خانمانه دىگه هىچ جاى دىگه نىست!برو تحقىق کندبعد نظر بده !برو ببىن توهند چقد بىخانمانه اىنقدرى تو هند هست فکر نکنم جاى دىگه باشه ىا همون فکر مىکنى امرىکا نىست !؟ قابل توجعه دوستان توى اىران نصف بىشتر بى خانمانها ىا افغانى هستن ىا پاکستانى.....!
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
جواب ان بندهاى خداى که مىگن چراما بى خانمان دارىم با اىن رده بندى: ىعنى فقط داخل اىران بى خانمانه دىگه هىچ جاى دىگه نىست!برو تحقىق کندبعد نظر بده !برو ببىن توهند چقد بىخانمانه اىنقدرى تو هند هست فکر نکنم جاى دىگه باشه ىا همون فکر مىکنى امرىکا نىست !؟ قابل توجعه دوستان توى اىران نصف بىشتر بى خانمانها ىا افغانى هستن ىا پاکستانى.....!
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
جواب ان بندهاى خداى که مىگن چراما بى خانمان دارىم با اىن رده بندى: ىعنى فقط داخل اىران بى خانمانه دىگه هىچ جاى دىگه نىست!برو تحقىق کندبعد نظر بده !برو ببىن توهند چقد بىخانمانه اىنقدرى تو هند هست فکر نکنم جاى دىگه باشه ىا همون فکر مىکنى امرىکا نىست !؟ قابل توجعه دوستان توى اىران نصف بىشتر بى خانمانها ىا افغانى هستن ىا پاکستانى.....!
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
آمریکا ۴۰ میلیون کارتون خواب داره چطور اول شده
سعید
۱۳:۵۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
خیلی خنده دار بود
خالد
۲۲:۵۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ایران فک نکنم رده ۱۴ باشه از آخرش اوله زندگی که ما داریم
عرفان
۲۲:۴۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ببخشید ولی من نمیدونم قدرت نظامی چه ربطی به فقیر بودن مردم داره؟؟!!
ایرانی
۲۲:۳۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
هه واقعا این آمار بچگانه خنده داره :))))
ایرانی
۲۲:۳۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
هه واقعا این آمار بچگانه خنده داره :))))
مهدی
۲۲:۳۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
هیچکی نمیگه ماست من ترشه
مجلات خودشون واسه خودشون تبلیغات میکنن
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
به نظرم خیلی درست نیست
منتظر
۲۲:۲۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ایران اوله
علی
۲۲:۱۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
اگر سیاسی کاری رو میگذاشت کنار مطمئنا ایران بعد از ژاپن بود ولی در بدترین حالت هم جایگاه رژیم صهیونیستی و عربستان و امارات بعد از ایرانه
ثامن از گرگان
۲۲:۰۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ممنون
حسین
۲۲:۰۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ایول
پیمان
۲۱:۵۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
خیلی جالبه خیلی از دوستان طوری از روسیه میگن که انگار روسیه دوست ماست ....
جالب تر از اون این که فکر میکنند روسیه به اندازه ی امریکا قدرتمنده...
جالب تر از همه این که عکسی که این سایت برای این خبر گذاشته عکس پوتین هستو روسیه...
نه عکس رتبه ی اول یعنی امریکا......
جمشید
۲۱:۴۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ایول
محیا
۲۱:۴۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
درونمون ما رو کشته بیرونمون مردمو .....
مهسا
۲۱:۳۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
این امار چرته.چجوری یه رژیم 8میلیونی از کشوری با نیروی انسانی 80میلیونی بالاتره؟ نیروی انسانی یه عامل قدرت حساب میشه
غلامرضا
۲۱:۳۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
هییییییس
لدفن عزیزم
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
امارات و عربستان بالاتر؟ wth
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ایران باید آخر میزاشتن اشتباه شده
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
چرررررررررررررررررررررررراااااااااااا
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ایول
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ایران هشتم هم نباشه نهم که هست.
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
خوبه
امید
۲۰:۳۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
درود بر ایران
کامران
۲۰:۲۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
عجب
ححمید
۲۰:۲۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
بعضی ها از گرسنگی میگن خدا با ماست
فریدون
۲۰:۰۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
عجججب
رصا
۲۰:۰۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
جای تاسف بسیار که عربستان و امارات و ترکیه بالاتر از ایران کهن قرار دارن
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
دروغی بیش نیست.
مهدی
۱۹:۳۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
همین که ایران از نظر امنیتی تو منطقه حرف اول رو میزنه خودش یه امتیازه واسش
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ایران اول آمریکا صدوپنجاه اگه امریکا اول بود تاحالا به ماحمله کرده بودن وپیچ ومهره های هسته ای روهم باز میکردن پسس آخرن
فرشاد
۱۳:۵۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
خخخخخخ
خیلی خنده دار و مسخره بود
واقعا جوک به این قشنگی تا حالا نشنیده بودم
سعید
۱۹:۱۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
واقعا خنده داره امارات و عربستان چه جوری از ایران بالا ترن یا ترکیه
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
منم به تنهایی بیست و چهارم شدم...
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
عربستان رو چه حسابی تو اون رده س .
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
عربستان رو چه حسابی تو اون رده س .
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
عربستان رو چه حسابی تو اون رده س .
مهدی
۱۹:۰۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ممنون
Mahdi
۱۸:۵۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ینی از سوییس بهتریم؟؟؟؟؟؟
Mahdi
۱۸:۵۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ینی از سوییس بهتریم؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
چرت گفته
مینا
۱۸:۳۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
عربستان فقط با دادن پول برای خودش جایگاه کاذب پیدا می کنه وگر نه هنوز از جاهلیت قبل از اسلام خود یک قدم فراتر نرفته
مینا
۱۸:۳۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
عربستان فقط با دادن پول برای خودش جایگاه کاذب پیدا می کنه وگر نه هنوز از جاهلیت قبل از اسلام خود یک قدم فراتر نرفته
جواد
۱۸:۳۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
به نظر من خیلی غلط داشت چین باید اول و روسیه دوم و آمریکا سوم و انگلیس و کره شمالی و جنوبی آلمان وهند و پاکستان و عربستان و ترکیه و غیره....
علی
۱۰:۵۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
شما فکرت غلطه برادر....
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
شما فکر کن غلطه واقعیت رو نمیتونی با کامنتت تغییر بدی
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
چراااا عربستان واسرائیل بالاترازایرانه...مگه میشه مگه داریم.
مصطفی صوفی
۱۸:۳۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
این باعث افتخار ماست.که کشورمون نفر ۱۴لیست قرار گرفته.
ABS
۰۹:۳۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
کشورمون نفر 14؟نفر؟کشور؟
امیدشجاعی
۱۸:۳۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ایران پرچمش بالاست وهمیشه بالای بالا خواهدبود من به این رده بندیها اعتقادی ندارم میگم چون خدا باملت ایرانه وبهترین ، برترین هوشمندترین زرنگترین باوقارترین مهربانترین باصفاترین تودل بروترین آقاترین محبوبترین باذکاوت ترین شجاعترین مودبترین انقلابیترین وازهمه بالاتر حسینی ترین رهبردنیارو داریم درنتیجه ازهمه قدرتمندتریم
سید صلاح الدین صادقیان
۱۸:۲۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
خیلی عالیه.ما بدون حمایت غرب و امریکا رده ۱۴ هستیم. مثل اینه که بدون سهمیه رتبه ۱۰۰ کنکور باشی حالا اگه بخوان سهمیه بزنی زیر ده میشه رتبه. حالا ایران ۱۴ هست ما میگیم چهارم هست.
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
آیا از کمبود رنج می برید؟
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
خدایی ترکیه قدرته؟!!!!
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ایران اوله فقط
نشناس
۱۸:۱۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
بنهسرس
پیمان اشراقی
۱۸:۰۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
و لم تقتلوهم ولکن الله قتلهم ، و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی

قرآن کریم
محمد
۱۸:۰۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
این ظاهر قضیه است
در اصل قدرت نظامی تو عمل مشخص میشه
عربستان با این پول و تجهیزات نظامی نتونسته یمن فقیر را سرکوب کنه
اسراعیل جلو حزب الله کم اورد
امریکا در ویتنام شکست خورد
زمان جنگ ایران و عراق که ما هیچی نداشتیم و تحریم نظامی و غیره بودیم ،
امریکا و اسراعیل و ،ناتو و پولهای عربا در برابر قدرت ملت ایران شکست خوردن،
یادتون باشه خدا با مومنان هست
مهدی
۲۰:۵۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
مقایسه جالب و منطقی ای بود
احسان
۱۸:۰۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
------
--------
اگر از نظر اقتصادی بلا رفتیم درسته
رسول-ق
۱۸:۰۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
شما به رده بندی بنده توجه فرمایید:
آمریکا=روسیه
2. چین
3. انگلیس
4. فرانسه
5. آلمان
6. ژاپن
7. هند
8. ایران