سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل مرکز بین المللی توسعه خواهرشهرهای ایران:

ایران می‌تواند تجربه‌های زیست محیطی خود را به افغانستان منتقل کند

دیپلمات سابق ایران در افغانستان گفت: این ظرفیت وجود دارد که ایران تجارب ارزنده خود را در حل مسائل زیست محیطی به افغانستان منتقل کند.

علیرضا رجایی کارشناس مسائل افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت دیپلماسی عمومی به خصوص روابط خواهرشهری ها می تواند به کمک مردمان جهان برای حل مسائل زیست محیطی بیایید، اظهارداشت: طبق قرارداد خواهرشهری که ما بین تهران و کابل منعقد شده است این ظرفیت وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران تجارب ارزنده خود را در حل مسائل زیست محیطی به افغانستان منتقل کند.

مدیرعامل مرکز بین المللی توسعه خواهرشهرهای ایران تصریح کرد: در مجموعه خواهرشهرها ظرفیت‌ها و تجاربی هست که باید، با کمترین هزینه و در قالب‌های مردمی انتقال یابند و هم افزا شوند و گره های کور به دست مردم بازشود. با تقویت زیرساخت‌های خواهرشهری و بهره گیری از توان و تجربیات جهانی در پیوندهای خواهرشهری است که پیوند دولت ملت، تحکیم و سطح مسئولیت پذیری و آگاهی شهروندان ارتقا می یابد.

وی به مشکلات آب آشامیدنی در کابل اشاره کرد و گفت: طبق اعلام رسمی اداره محیط زیست کابل آب شرب این شهر در برخی نقاط غیر قابل شرب بوده و به شدت آلوده است.

سرکنسول سابق ایران در بامیان با تاکید براینکه آب کابل نه تنها مایه حیات نیست بلکه باعث مرگ و میر در آینده خواهد شد، بیان داشت: طبق اعلام مراکز بهداشت افغانستان در 100 سی سی از آب کابل در بهترین حالت ده ها باکتری کشنده وجود دارد که این عامل باعث تهدید جان پنج میلیون افغانستانی است.

رجایی با تاکید بر اینکه مرکز توسعه بین المللی خواهرشهری‌های ایران می‌تواند از طریق نمایندگی‌های دیپلماتیک دو کشور ایران و افغانستان، مشکل آب شرب کابل حل کند، خاطر نشان کرد: مرکز خواهرشهری‌های ایران این آمادگی را دارد که از تجارب خود برای خدمات رسانی به مردم کابل اعم از احداث تصفیه خانه و مراکز بهداشتی و... به نحو احسنت استفاده کند.

انتهای پیام/

حل مشکلات زیست محیطی در ارتباطات خواهر شهری تهران و کابل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
تجربه : خشک شدن دریاچه ارومیه -گردوعبار سیستان واهواز
سجاد
۰۸:۲۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
تجربه زیست محیطی . تجربه گردوغبار سیستان ویا خشک شدن دریاچه ارومیه و گردوغباراهواز کدوم یکی رو میخوای انتقال بدی
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
مثلا ما چه کار مناسبی برای محیط زیست کرده ایم که حالا بخواهیم تجارب زیست محیطی رو به افغانستان بدیم ما که زدیم کوه و جنگل و دریا و هر چی تالاب و برکه و دریاچه رو با هر چی جانور در حال انقراض رو از بین بردیم.........
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
بیچاره افغانستان
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
کدوم تجربه تجربه سیستان یا تجربه اهواز و طوفان شن شو ... خودمون هستیم جای دیگه این حرف نزنی . تمام حیوانات حیات وحشمون داره به فنا میره هرروز چندین هکتار ازجنگلامون داره ازبین میره با استفاده بیش ازحد مابشر دوپا .
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
مثل خشک کردن دریاچه ارومیه بیابان زایی و دیگر تجربه های تخریبی