سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرما در استان بوشهر بیشتر می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: در روزهای آینده دمای هوای استان بوشهر همچنان مسیر افزایشی را طی می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نادر شفیع‌خدایی در مورد وضعیت آب و هوایی استان بوشهر، اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر افزایش مجدد دمای هوا طی روزهای آینده است و پیش‌بینی می‌شود در برخی نقاط غیر ساحلی استان دمای هوا به مرز ۵۰ درجه سلسیوس نیز برسد.

وی اضافه کرد: با افزایش سرعت وزش باد در مناطق شمالی خلیج فارس، پیش‌بینی می‌شود طی ساعاتی از امروز و فردا تلاطم دریا در این نواحی افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: همچنین با توجه وزش باد و ایجاد گرد و خاک در مناطقی از عراق و خوزستان، احتمال ورود گرد و غبار به مناطقی از شمال خلیج فارس دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: همانند روزهای گذشته به سبب نفوذ جریانات موسمی ناپایدار به بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق استان، افزایش ابر و احتمال افزایش ناپایداری های جوی و وقوع رعد و برق طی ساعاتی از روز در این نواحی دور از انتظار نیست.

شفیع‌خدایی ادامه داد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و مه صبحگاهی در برخی نقاط احتمال گرد و غبار، در نقاط شمالی استان در بعد از ظهر افزایش ابر و احتمال وقوع رعد و برق در نواحی مرتفع شرقی و جنوب شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت باد نیز متغیر غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و در سواحل شمالی و مرکزی استان گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی این مدت ارتفاع موج دریا بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی استان طی ساعاتی از ظهر و بعد ازظهر ۶۰ تا۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام /پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.