سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

حرکت انقلابی امام رضا(ع) در مسیر ثبات خانواده بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حرکت انقلابی امام رضا(ع) در مسیر ثبات خانواده بود و در این مسیر به نقش و جایگاه بسیار مهم زن در کانون خانواده اشاره کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی، افزود: حرکت در مسیر و خواسته‌های یک امام باید بر مبنای سیره آن امام باشد و در این مسیر با مشکلاتی همچون عدم حرکت تاریخ در مسیر امامان معصوم مواجه بودیم و تاریخ در مسیر خلفا و دشمنان ائمه اطهار(ع) بود و اطلاعات کاملی از زندگانی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیست.

وی افزود: باید فرهنگ رضوی را مورد توجه و تامل قرار داد و در مسیر ترویج این فرهنگ تلاش کنیم و از لابه‌لای روایات و احادیث ائمه معصومین(ع) نیز بهره ببریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حضرت فاطمه‌زهرا(س) حرکت انقلابی‌ای را در کنار امام علی(ع) داشتند و این بانوی بزرگوار در حوزه بانوان جلودار این حرکت شدند و نقش مبازراتی دیگر را حضرت زینب‌کبری(س) ایفا کردند و در عرصه خواهران بزرگانی بودند که نه تنها نقش‌آفرین بودند، بلکه حرکتی قیام‌گونه و اثربخش داشتند.

وی تاکید کرد: میزان تاثیر نقش خانواده در فرهنگ رضوی بسیار مشخص بوده و خواهران انقلابی ولایی و ولایت‌مدار باید در مسیر مقابله با استکبار طبق مبنای فرهنگ رضوی گام بردارند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مسئله پژوهش در خواهران بیشتر از برادران جایگاه دارد، گفت: در مسئله زندگی امام رضا(ع) بیانات شاخصی داریم که متاسفانه تنها در حد مصیبت و غربت امام رضا(ع) به آن پرداخته می‌شود و توجه خاصی به موضوع فرهنگ رضوی و دیگر موضوعات مهم رضوی نمی‌شود و باید این نوع نگاه‌ها اصلاح شود.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: امام رضا(ع) به عنوان شخصیتی انقلابی و انقلاب‌ساز به عنوان یک نقطه عطف شناخته شدند و نگاه‌ ایشان تز قدرت نیست، بلکه در مسیر جامعه‌سازی با معارف حرکت کردند.

وی گفت: خواهران در ترویج فرهنگ رضوی نقش‌آفرینی بسیار مهمی دارند و حتی نقش گروه از برادران بیشتر است و باید زنان انقلابی هماهنگی خانواده‌ها و همسران را رقم بزنند و در جایی که نقش زنان کمرنگ بوده موجب ریزش‌هایی در آن خانواده شده است و ثبات خانواده انقلابی توسط زنان انقلابی باید عالی‌ترین نقطه ترویج فرهنگ رضوی باشد.

انتهای پیام// م.م

بانوان نقش مهمی را در ترویج فرهنگ رضوی برعهده دارند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.