سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور

افزایش 126 درصدی صادرات کالا از طریق راه آهن زاهدان به کویته پاکستان

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور از افزایش 126 درصدی رشد صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان به کویته پاکستان در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجید ارجونی مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور اظهار داشت: همچنین میزان واردات کالا از پاکستان به ایران از طریق این خط ریلی از پنج هزار و 727 تن سال 95 با رشد پنج درصدی به 6 هزار و سه تن در چهار ماهه اول امسال رسید.


وی افزود: میزان ترانزیت کالای خروجی از مرز میرجاوه از هزار و 955 تن پارسال با رشد 60 درصدی به سه هزار و 128 تن در چهار ماهه نخست سالجاری رسید.


ارجونی  بیان کرد: میزان ترانزیت کالای خروجی از راه آهن زاهدان به مرز سرخس از 2 هزار و 663 تن پارسال با رشد 29 درصدی به سه هزار و 439 تن از ابتدای سال تا کنون رسیده است.


مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: سیمان، قیر، گوگرد، گل سرخ و فوتس اویل عمده کالاهای صادراتی توسط این خط ریلی به پاکستان بوده است.


ارجونی اظهار داشت: همچنین عمده کالاهای وارداتی از طریق خط ریلی زاهدان - کویته شامل برنج، کنجد و عمده کالاهای ترانزیتی شامل گوگرد خام بوده است.


وی بیان کرد: میزان تناژ بارگیری چهار ماهه پارسال، 24 هزار و 248 تن بوده که با بارگیری 26 هزار و 62 تن در سال جاری به رشد 7 درصدی رسیده است.


راه آهن سیستان و بلوچستان را می توان ادامه راه آهن هندوستان محسوب کرد که در سالهای 1297 و 1298 (1918-1919 میلادی ) در قاره آسیا و شبه قاره هند به طول 600 کیلومتر از کویته به سمت زاهدان در مدت کمتر از 2 سال ساخته شد.


اکنون راه آهن جنوب شرق با داشتن 2 نوع خط عریض و استاندارد، اتصال ریلی به کشور پاکستان و قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شرق به غرب که سبب اتصال کشورهای پاکستان و شبه قاره هند به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی شده از اهمیت بین المللی ویژه ای برخوردار است به گونه ای که مورد تایید سازمان اکو و اسکاپ نیز است.


انتهای پیام/ع


رشد 60 درصدی ترانزیت کالای خروجی از مرز میرجاوه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.