سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

تشرف ۲۲۰۰ سالمند به حرم مطهر رضوی

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: برنامه ریزی شده در ایام دهه کرامت دو هزار و ۲۰۰ سالمند توسط خادمان بارگاه منور رضوی به حرم مطهر مشرف شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ سیدخلیل منبتی گفت: در ایام میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج(ع) معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی برنامه‌های متعددی در راستای تشرف گروه‌های خاص از اقصی نقاط کشور به حرم مطهر رضوی دارد.

وی افزود: زمینه تشرف بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از سالمندان و معلولان مشهدی که به دلیل ناتوانی قادر به تشرف به حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نیستند، در این مدت فراهم شده است که به صورت روزانه در قالب گروه‎های جداگانه با همراهی خادمان از درب منازل به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف می شوند.

منبتی با اشاره به تشرفات خاص در روز ولادت حضرت معصومه(س) افزود: در روز میلاد کریمه اهل بیت(س) بیش از ۴ هزار نفر از دختران ایتام، دانش‌آموزان شهرستانی، دختران شهدای مدافع حرم و دختران کارکنان آستان قدس رضوی در گروه‎های مختلف به حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) مشرف شدند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در دهه کرامت رضوی بیش از ۶ هزار دانش‌آموز زیارت اولی، ۱۲ هزار نفر از خانواده معظم شهدای ۸ سال دفاع مقدس و مدافع حرم، بالغ بر ۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد و بهزیستی و همچنین بالغ بر ۸ هزار نفر از جامعه معلولان، نابینایان، ناشنوایان و بیماران خاص در قالب گروه‎های جداگانه به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند.

وی افزود: گروه‎های زیارتی که به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند در مراسمی در رواق دارالرحمه، دارالکرامه و شیخ بهائی حضور پیدا کرده و از ویژه‎برنامه‌هایی همچون قرائت زیارت امین‌الله، سخنرانی، مداحی ذاکران اهل بیت(ع) بهره‌مند و در نهایت پس از زیارت حضرت رضا(ع) در میهمانسرای حضرت رضا(ع) از خوان پربرکت این حضرت متنعم می‎شوند.

انتهای پیام// م.م

تشرف 4هزار نفر از دختران ایتام به حرم رضوی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.