سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

ثبت‌نام اهدای سلول‌های بنیادی در خراسان‌جنوبی

اهدای سلول بنیادی از مهرماه در خراسان جنوبی انجام می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ عاملی مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان جنوبی گفت : از ابتدای مهرماه اهداکنندگان سلول بنیادی دراستان می توانند در سازمان انتقال خون ثبت‌نام کنند و پس از انجام آزمایشات لازم سلول بنیادی اهدا کنند.


وی با بیان اینکه درمان قطعی سرطان خون، استفاده از سلول‌های بنیادی است افزود : این سلول بنیادی در درمان سرطان‌ها به ویژه سرطان خون موثر است.


عاملی گفت : سلول‌های بنیادی را از سه روش خون بندناف، مغز استخوان و گرفتن خون محیطی می‌توان تأمین کرد که گرفتن خون محیطی، آسان‌ترین روش است.


مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان جنوبی افزود : به دنبال راه‌اندازی مرکز جامع اهدای خون در استان هستیم و برای راه اندازی این مرکز حدود سه تا چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


وی اظهار کرد: در حال حاضر 10 استان کشور این مرکز را راه‌اندازی کرده‌اند.


عاملی با بیان اینکه مجوز ارسال پلاسمای خون از خراسان‌جنوبی به ‌اتریش صادر شده است، افزود: از پلاسمای خون، فرآورده‌هایی نظیر فاکتور هشت، فاکتور 9، آلبومین و ایمونو گلوبولین تهیه و سپس به کشور برمی‌گردد.


مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی ادامه داد: در 18 استان کشور این مجوز صادر شده است و خراسان‌جنوبی نیز در آینده‌ای نزدیک پلاسما را ارسال خواهد کرد.
انتهای پیام/ک


مرکز جامع اهدای خون به زودی در استان راه‌اندازی می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.