سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماکو؛

برگزاری جشن خرمن و پرداخت زکات در شهرستان ماکو

در مراسم جشن خرمن و پرداخت زکات در ماکو از ده نفر از عاملان فعال در بخش زکات شهرستان تجلیل شد .

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مدیر جهاد کشاورزی ماکو در این مراسم با اشاره به زیر کشت رفتن 3200 هکتار ازاراضی شهرستان برای کشت گندم آبی و دیم گفت: از زمان برداشت و خرید گندم مازاد بر نیاز زارعین در سه مرکز خرید گندم در این شهرستان بیش از 500 تن گندم خریدار ی شده و پیش بینی می شود این خرید به 6500 تن تا پایان زمان خرید افزایش یابد.

قاسم تارودی زاده با اشاره به فضایل پرداخت زکات و اهمیت این فریضه مهم الهی ، احیای سنت‌ها را از اهداف برگزاری جشن خرمن عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین شاخص برجسته این جشن شکرگذاری نعمت برداشت گندم است که با همکاری مردم و کشاورزان برگزار می شود.

وی همچنین به برخورداری شهرستان از اعتبارات سامان دهی رود خانه های مرزی اشاره کرد وگفت : سهم شهرستان درحال حاضر در حدود 3000 هکتار با اعتبار 530 میلیارد ریال برای اجرای سیستم های نوین آبیاری برای بهره برداران بخش کشاورزی است که در صورت همراهی بهره برداران وتامین اعتبار این سطح به 5300 هکتار افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام شوقی مسئول ستاد احیای زکات آذربایجان غربی نیز در این مراسم از فعالیت بیش از دو هزار نفر عامل زکات در استان خبرداد و گفت : این تعداد از افراد بصورت داوطلبانه در جمع آوری و تبلیغ برای پرداخت زکات با ستاد احیا زکات همکاری می کنند .

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال 93 میلیارد ریال از زکات کشاورزان جمع آوری شده است افزود: پیش بینی می شود این میزان پرداخت زکات تا پایان امسال به 240 میلیارد ریال برسد.

انتهای پیام/ح

 

جشن خرمن در شهرستان ماکو برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.