سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی :

کسب رتبه برتر آذربایجان غربی در ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه

در سه ماهه نخست امسال، آذربایجان غربی در ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه رتبه برتر را کسب کرده و بالاتر از تهران قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جعفرصادق اسکندری گفت: با توجه به تاکید وزارت متبوعه مبنی بر ضرورت گسترش فعالیت های تحقیق و توسعه به عنوان یکی از ارکان اصلی تحقق اقتصاد دانش بنیان، در این معاونت در سال گذشته بالغ بر 504 واحد تحقیق و توسعه ایجاد شد که نسبت به سال 94 رشد دو برابری را نشان می دهد.

وی تصریح کرد:از سوی دیگر تعداد گواهی و پروانه تحقیق و توسعه صادره در طول مدت 24 سال، 994 فقره و یا به عبارت دیگر متوسط سالانه مجوزهای صادره در سال های مذکور 41 فقره بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: بنابراین عملکرد سال گذشته نسبت به میانگین 24 ساله بیش از 12.3 برابر شده است.

وی بیان کرد: در سال های 92 تا 95 در مجموع یک هزار و 38 واحد تحقیق و توسعه ایجاد شده که نسبت به مجموع مجوزهای صادره در تمام 24 سال ماقبل آن بیش از 100 درصد است .

اسکندری با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سالجاری مجموع مجوزهای صادره برای تحقیق و توسعه 87 فقره بوده است گفت: این نسبت به میزان مجوزهای صادره در مدت مشابه سال گذشته 68 فقره یعنی 28 درصد رشد را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به امکانات، سطح توسعه یافتگی و تعاملات سازمان های استانی با ستاد در سال 95، استان های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، مرکزی، کرمانشاه، کردستان، هرمزگان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و زنجان و در سه ماهه امسال، به ترتیب استان های مرکزی، زنجان، سمنان، کردستان، آذربایجان غربی و تهران عملکرد مناسب و شایسته تقدیر داشته اند.

 

انتهای پیام/ب

 

کسب رتبه برتر آذربایجان غربی در ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.