سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

برند حلقه مفقوده تولیدات داخلی

برند به عنوان حلقه مفقوده تولیدات داخلی است و بدون برند نمی‌توان جایی در بازار‌های جهانی داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛مسعود مهدی‌زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه برندسازی نسبت به سایر کشور‌ها حتی کشور‌های همسایه خوب عمل نکرده ایم، گفت: باید توجه داشت نشان تجاری یا برند شناسنامه کالا برای ورود به بازار‌های داخلی و خارجی است.

وی گفت: اگرچه در کشور کالا‌های با کیفیت تولید می‌شود، اما با توجه به اینکه بیشتر واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط هستند هدفگذاری در زمینه برندسازی نداشته اند و تمرکز خود را بیشتر معطوف به بازار‌های داخلی کرده اند.

مهدی‌زاده ادامه داد: از سال‌های گذشته برند‌های معروف و مشهور فعالیت خود را آغاز کرده اند و هنوز هم با ارائه خدماتی متمایز در حال توسعه فعالیتشان هستند، این در حالی است که ما تازه به فکر آگاه سازی واحد‌های تولیدی و صنعتی در زمینه ثبت نشان تجاری افتاده ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه توجه به برند و برندسازی تا چه میزان به توسعه کسب و کار کمک می‌کند؟ گفت: از مهمترین جنبه‌های هر کسب و کاری چه در سطح خرده فروشی و چه در سطح تجارت جهانی تعیین نشان تجاری برای کالاست، چون کارکرد آن نشان تجاری است که امکان اتصال به بازار رقابتی را برای هر شرکتی مشخص می‌کند.

وی افزود: نشان تجاری باثبات باعث ارزش‌آفرینی و درآمدزایی می‌شود و به نوعی توسعه کسب و کار را به همراه دارد و اینکه امسال انجمن مدیران صنایع خراسان همایش نشان تجاری را با رویکرد توسعه کسب و کار برگزار می‌کند اقدام بسیار موثری هم در جهت ثبت برند‌ها و هم در راستای رونق اقتصادی است.

مهدی‌زاده همچنین در ارتباط با موانع برندسازی گفت: شاید بتوان بزرگترین مانع برندسازی را درک اشتباه ذهن برخی کارفرمایان و شرکت‌ها دانست که تصور می‌کنند برندسازی طی چند ماه اتفاق می‌افتد، اما در حقیقت برندسازی فرآیندی چند ساله است که باید در فعالیت‌های بازاریابی وارد شود.

وی ادامه داد: امروزه بدون داشتن برند هیچ کالایی در هیچ جای دنیا جایگاهی در اقتصاد جهانی ندارد، چون مردم بیشتر از اینکه بخواهند کالا بخرند برند می‌خرند و ما باید برای نجات اقتصاد کشور از رکود و فاصله گرفتن از صادرات تک محوره به سمت برند و برندسازی حرکت کنیم.

انتهای پیام // ف. ح
 
 
 

بدون برند نمی‌توان جایی در بازار‌های جهانی داشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.