سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاردار سفارت افغانستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نقش ایران در دولت سازی افغانستان بسیار موثر بوده است/ رایزنی با مقام‌های ایرانی برای سرکوب داعش در افغانستان

نجم‌پور با اشاره به نقش مثبت ایران در دولت سازی افغانستان، اظهارداشت: متاسفانه تروریسم و مافیای بزرگ بین المللی و اقتصاد جنگی در افغانستان ریشه دوانده و مانع تحقق صلح در افغانستان شده است.

 هارون نجم پورکاردار سفارت افغانستان در ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، درباره ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان گفت: نیروهای خارجی براساس تصمیم شورای امنیت و باهدف کمک به استقرار دولت در افغانستان حضور دارند.

وی با بیان اینکه نقش جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای منطقه نیز در دولت سازی افغانستان بسیار موثر، مفید و مثبت بود، افزود: متاسفانه تروریسم و مافیای بزرگ بین المللی و اقتصاد جنگی چنان در افغانستان ریشه دوانده که با وجود کمک‌های جهانی هنوز صلح به صورت واقعی و صد در صد در افغانستان تامین نشده است.

کاردار سفارت افغانستان در ایران با اشاره به شکست داعش در عراق و سوریه و احتمال سریز آنان به افغانستان هم بیان داشت: بدون شک داعش یک خطر بزرگ برای افغانستان و منطقه است و در همین راستا هم گفتگوهایی با دوستان ایرانی داشتیم تا بتوانیم مانع رشد و توسعه این گروهک تروریستی شویم و از طرق مختلف آنان را سرکوب کنیم. 

نجم پور با اشاره به اینکه کمک به ترویست درمنطقه اشتباهی بزرگ و استراتژیک خواهد بود و به هیچ وجه به صلح و ثبات در منطقه و افغانستان کمک نمی‌کند، اظهار داشت: هر کشوری در منطقه که بخواهد برای سرکوب داعش به طالبان کمک کند علیه صلح و ثبات در افغانستان کمک خواهد کرد. چرا که هر سلاح و گلوله‌ای که طالبان به نام مبارزه علیه داعش شلیک کند، یقین داشته باشید اولین گلوله‌اش به سمت سربازان ما خواهد بود و به هیچ وجه کشورهای منطقه به هدفشان نخواهند رسید و صلح و ثبات در افغانستان و منطقه با چالش بسیار بزرگی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

سرکوب داعش با تقویت طالبان به صلاح نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.