سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شافعی در نشست استانداران:

ارتقاء اختیارات استانداران در توسعه کشور تأثیرگذار است

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن گفت:دولت به ارتقاء اختیار استانداران توجه کند که این امر در توسعه کشور تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفتگو دولت و بخش خصوصی که امروز شنبه هفتم مرداد ماه در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: دولت باید به توزیع قدرت و ارتقاء اختیار استانداران توجه کند چراکه استانداران به عنوان نماینده عالی دولت در استان‌ها فعالیت دارند و توزیع اختیارات آنها تأثیرگذاری خوبی برای توسعه کشور به دنبال خواهد داشت.

 وی افزود: استانداران باید نگاه خود را از رویکرد هزینه‌ای به نگاه درآمدی تغییر دهند چرا که در این صورت می‌توان به توسعه منطقه‌ای دست یافت.

 رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: ایران از نظر شرایط اقلیمی، جغرافیایی و آب‌و هوایی کشور متمایزی است بنابراین باید باتوجه به توسعه منطقه‌ای وضعیت نسبی را به خلق مزیت تبدیل کنیم.

 شافعی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌کنم که شورای همکاری اقتصادی منطقه‌ای با تقسیم 8 یا 9 منطقه میان وزارت کشور، بخش خصوصی و نهادهای مربوطه تشکیل شود؛ همچنین کارگروهی از وزارت صنعت، اقتصاد و وزارت کشور به ریاست یکی از معاونان جهانگیری شکل بگیرد تا بتوان قانون پنجم و ماده 19 قانون فضای کسب‌و‌کار را اجرایی کرد.

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.