سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از برگزیدگان جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها

هفتمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها با تجلیل از برگزیدگان در گیلان به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم با ارائه داده‌های آماری در مطبوعات و رسانه‌ها گفت: در جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات و رسانه‌ها امسال  ۲۷ استان مشارکت داشتند.

وی افزود: هر پیامی که رسا نباشد پیام حساب نمی‌شود به خاطر همین است که رسانه در جهان امروز شهرت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بابیان اینکه جشنواره امام رضا از سال ۸۲ برگزارشده است و گیلان برای ۱۲ سال پیاپی این برنامه را برگزار می کند افزود: وبلاگ نویسی جلوه‌های رضوی، نماز در جلوه‌های رضوی، جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری‌ها  و جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات و رسانه‌ها  را از عناوین  جشنواره  امام رضا در طی این سال‌ها بوده است.

فاضلی تعداد آثار شرکت کننده  در جشواره امسال را امسال ۱۴۱۱ اثر  از ۲۷ اعلام کرد و اظهار داشت: تعداد آثار شرکت کننده امسال نسبت به پارسال 9/4 درصد افزایش یافته است.

وی بابیان اینکه ما در سال جاری با یک سری نوع آوری در بخش شعر رضوی داشتیم گفت: در  سه شهر استان گیلان  شامل فومن ، بندر انزلی و آستانه‌اشرفیه با عنوان رایحه رضوی یا شاعران آئینی شعر رضوی برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به دو بخش اصلی ویژه جلوه‌های جشنواره فرهنگ رضوی اذعان داشت:  این جشنواره در  خبرگزاری‌ها ، مطبوعات و پایگاه‌های خبری در ۷ رشته ، تیتر ، خبر ، گزارش ، مصاحبه و مقاله ، سرمقاله و یادداشت و عکس  برگزار شد ، و بخش دوم اصلی آن  اثر رادیویی و صداوسیمایی  و تلویزیونی و سومین بخش آن  شعر رضوی بود که امروز آئین اختتامیه آن برگزار می‌شود.

فاضلی محتوای مطرح‌شده در این جشنواره را کرامت انسانی با الهام از آموزه‌های اهل‌بیت  و قرآن کریم عنوان و خاطرنشان کرد :با تنظیم بانک اطلاعاتی فعالان رسانه رضوی و ارسال پیامک به آن‌ها  با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برای تسریع در دریافت آثار شرکت‌کنندگان  اقدام کردیم .

چاوشی خوانی استاد رحیم پور از پیشکسوتان این هنر آیینی و شعرخوانی آرش پورعلیزاده از شاعران جوان استان، از برنامه های جانبی این مراسم بود.

همچنین در این مراسم از مدیران مسئول ١٠ رسانه برتر استان گیلان که در انعکاس اخبار جشنواره همکاری گسترده ای داشتند، تقدیر شد.

 

انتهای پیام/اص

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.