سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

اجازه رهبری برای مذاکره با آمریکا فقط برای بصیرت افزایی ملی

امام جمعه موقت تهران گفت : رهبر معظم انقلاب اسلامی برای افزایش بصیرت مردم و اتمام حجت ، اجازه مذاکره با آمریکا را در موضوع هسته ای دادند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت‌ الله سید احمد خاتمی در همایش بزرگداشت علامه امینی در جمع مردم شهرستان سراب با اشاره به تحریم های اخیر آمریکا و نقض برجام گفت : از پیش پیدا بود که آمریکا از کار خود دست بردار نیست و تحریم های اخیر امریکا که با ۴۱۹ رای موافق و ۳ رای مخالف کنگره تصویب شد و مجلس سنا هم آن را با رای بالایی تصویب کرد نشانه خوی مستکبرانه این دولت است.
وی ادامه داد:این تحریم بنا به اذعان دولت مردان آمریکا مادر تحریم هاست و اوباما نیز از این تحریم ها خبر داده و گفته بود این تحریم ها در طول صد سال اخیر بی نظیر بوده است.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: تحریم ها برای ملت ایران اتفاق وحشتناکی نیست چرا که ما ملتی هستیم که خسته نمی شویم و دشمن را خسته می کنیم.
آیت الله خاتمی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب، اجازه مذاکره را به دولت دادند، ولی فرمودند که چشمم آب نمی‌خورد که در نهایت آمریکا اوج رفتار بیرحمانه خود را نشان داد و به رغم اینکه ما همه مفاد را عملی کردیم ،آمریکایی‌ها همه تعهدات خود را زیر پا گذاشتند.
وی با انتقاد از توهین به کسانی که برجام را نقد می کنند گفت: برخی با دیکتاتوری رسانه ای خود اجازه نمی دهند که بگوییم قرارداد برجام نتیجه اش پوچ شده است.
عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک دهه کرامت، این دهه را فرصت مناسبی برای تکریم از امامزادگان دانست و گفت:امامزادگان مهاجران فی سبیل الله و فداکاران در راه خدا بودند که این دهه بهترین فرصت برای ارج نهادن به مقام والای آنان است .
آیت الله سید احمد خاتمی با بیان اینکه حوزه های علمیه سرمایه نفیس فرهنگی واز ارکان امنیتی کشور هستند افزود : رفتار علما در شهرها ضد انقلاب ها را به هراس می اندازد و این تفکر را به وجود می آورد که دین در تمامی شهرها صاحب مجموعه ای قوی از علماست.
وی با تاکیدبر لزوم توجه به حوزه های علمیه سراب و تقدیر از امام جمعه این شهرستان در احداث مصلی و فعال کردن حوزه علمیه برادران و خواهران گفت : با تلاشهای انجام شده هم اکنون ۴۰۰ طلبه سرابی در شهر قم مشغول تحصیل هستند و در آینده نزدیک شاهدحضور بیشتر طلاب در این منطقه خواهیم بود .
امام جمعه موقت تهران از علامه طباطبایی ، علامه امینی و علامه جعفری به عنوان سه علامه درخشان خطه آذربایجان یاد کرد وافزود : این سه عالم خورشید تابان ایران هستند و در کنار علامه های بزرگ نام های آیت الله خویی, آیت الله ملکوتی, شیخ جواد تبریزی و آیت الله وجدانی فخر سرابی جلوه ویژه ای به افتخارات آذربایجان و سراب داده اند.
وی افزود : علمایی ولایت مدار و برجسته و بابصیرت چون آیت الله ملکوتی در بین نام آوران علم و فقاهت این خطه می درخشد.
امام جمعه سراب نیز با ارائه گزارشی ، پیشرفت فیزیکی ساخت مصلای سراب را 70 درصد اعلام کرد و افزود : برای احداث ساختمان مصلای امام خمینی (ره) سراب تا کنون 50 میلیارد ریال هزینه صرف شده و برای اتمام آن نیز 50 میلیارد ریال دیگر نیاز است.

انتهای پیام/خ

 تحریم ها برای ملت ایران اتفاق وحشتناکی نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.