سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

میزان خاموشی‌ها باید به کمتر از ۱۰۰ دقیقه برسد

مدیر عامل برق منطقه‌ای فارس گفت: با توجه به رشد همه شاخص‌های تولید و مصرف برق در سال جاری، میزان خاموشی‌ها باید به کمتر از صد دقیقه برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالعزیز کریمی مدیر عامل برق منطقه‌ای فارس از خدمت‌رسانی این اداره به ۶ میلیون نفر در دو استان فارس و بوشهر خبر داد.


وی افزود: اداره کل برق منطقه‌ای فارس بیش از دو میلیون و ۳۶۱ هزار مشترک دارد که این مشترکان طی سال گذشته ۱۹ هزار و ۷۶۷ میلیون کیلووات ساعت برق خریداری کرده‌اند.


کریمی با اعلام افزایش ۸/۶ درصدی رشد مصرف برق، درخصوص میزان حجم مصرفی نیز بیان کرد: در سال ۹۵ شاهد مصرف ۱۳ میلیارد و ۷۷۵ میلیون کیلو ولت ساعت برق بوده‌ایم و پیک بار مصرف نیز سه هزار و ۶۳ مگاولت در استان فارس و شهر شیراز بوده است.


وی سرانه تولید برق در استان فارس را چهار هزار و ۱۶۳ کیلوولت اعلام کرد و اظهار داشت: مصرف سرانه نیز دو هزار و ۸۳۹ کیلو وات ساعت بوده است که ۳۱ درصد آن مربوط به مصرف خانگی، ۳۲ درصد کشاورزی و ۱۹ درصد حجم کلی نیز مربوط به بخش صنعت بوده است.


مدیر عامل برق منطقه‌ای فارس رشد حجم مصرفی برق استان فارس را در ساعات پیک مصرف پنج‌درصد خواند و ادامه داد: در ساعات پیک مصرف، ۵۵ هزار ۲۶۴ مگاوات برق در استان مصرف شده است.


کریمی همچنین به کاهش میزان تلفات برق اشاره کرد و گفت: در سال ۹۱، ۱۴۶ مورد حادثه ثبت شده بود که با فعالیت‌های صورت گرفته میزان این حوادث به شدت کاهش یافته است، به طوری که این رقم در سال ۹، ۵ به ۳۳ مورد تقلیل یافته است، و ۸ درصد این تلفات مربوط به شهر شیراز بوده است.
انتهای پیام/ر

اداره کل برق منطقه‌ای فارس بیش از دو میلیون و 361هزار مشترک دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.