سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختری در پیش‌خطبه نماز جمعه تهران:

نماز جمعه مصداق روشنی از جهاد کبیر است

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت:نماز جمعه مصداقی روشن از جهاد کبیر، شعائر بزرگ الهی و دارای برکات بسیاری است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام عباسعلی اختری عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در سخنرانی پیش‌خطبه نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: نماز جمعه مصداقی روشن از جهاد کبیر، شعائر بزرگ الهی و دارای برکات بسیاری است.

وی با اشاره به گستردگی و تشکیلات نماز جمعه در سراسر کشور افزود: در حدود 885 شهر و بخش با همت همین تعداد امام جمعه و خطیب موقت و با همکاری 43 هزار نفر اعضای ستادهای نماز جمعه ، 27 هزار نفر را برادران و 16 هزار نفر را خواهران تشکیل می‌دهند و این فریضه با همکاری ائمه جمعه موقت، ستاد نماز جمعه و با همکاری نیروهای بسیج، انتظامی و تعدادی از نهادها و ادارات انجام می‌شود.

حجت الاسلام اختری با بیان اینکه با حضور امت اسلامی در قرارگاه‌های نماز جمعه این فریضه الهی اقائمه می‌شود، ادامه داد: در طول سال حدود 200 گردهمایی تخصصی در رابطه با نماز جمعه و عظمت آن برگزار می‌شود و در سراسر کشور حدود 228 مصلی در حال احداث است و بقیه مکان‌های نماز جمعه در مساجد، اماکن و حسینیه‌ها برگزار می‌شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: ستادهای نماز جمعه در سراسر کشور تاکنون 300 گونه نشریه ارائه کردند. این ستادها 250 واحد مشاوره‌دهنده دائم دارند و حدود 400 واحد مشاوره‌دهنده موقت در این ستادها فعال هستند.

حجت الاسلام اختری عنوان داشت: از اواخر سال 1393 تاکنون 130 عنوان کتاب را ستادهای نماز جمعه به مردم معرفی کرده و در اختیار آنها گذاشته‌اند، در نماز‌ جمعه‌های سراسر کشور بسیاری از دانشجویانی که نمایندگان برخی از جوامع این قشر بوده‌اند، 700نفر از این دانشجویان توانسته‌اند در خطبه‌های نماز جمعه با مردم صحبت کنند.

وی با اشاره به سرکشی‌های مداوم ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور از ستادهای نماز جمعه تصریح کرد: این بازدیدهای مداوم از شهرها در جهت آموزش و نظارت در سامان دادن به امور ائمه جمعه صورت می‌گیرد تا قرارگاه‌های اسلام هرچه بیشتر برقرار، استوار و پربازده باشد.

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: امام جمعه به سرمایه علمی و تعهدی که دارد از دین و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری پیام‌رسانی می‌کند، از قرارگاه‌های نماز جمعه پیام اسلام و بیانات مقام معظم رهبری ابلاغ، تبیین و تشریح می‌شود.

حجت الاسلام اختری افزود: امام جمعه در فرصت‌ زمانی که طی هفته در اختیار دارد به مطالعه پرداخته و از شریعت، دین، قرآن و گفتارهای ائمه معصومین عصاره‌های ثقلین مطلب درآورده و به مهمان‌های قرارگاه‌های نماز جمعه ارائه می‌دهد.

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نماز جمعه مصداق روشنی از جهاد کبیر است، عنوان داشت: مؤمن با آمدنش به نماز جمعه جهاد کبیر می‌کند. کافران به دین و قرآن به دنبال این هستند که با رفتارشان نماز جمعه را بی‌رونق کنند ما باید به وسیله قرآن و فرمایشات ائمه معصومین با کافران جهاد کبیر کنیم.

 حجت الاسلام اختری با بیان اینکه جهاد کبیر اساس جهاد نظامی، اقتصادی و فعالیت‌های دیگر در جامعه است، بیان داشت: ما باید به نکته‌های قرآنی توجه وی‍ژه‌ای کنیم و همانطور که در آیه نماز جمعه به آن ذکر شده وقتی که ندای " الله اکبر " سرداده می‌شود برای حضور در نماز جمعه لبیک گویند.

وی گفت: جامعه‌ای که خدا را ذکر می‌کند از شرافت و عظمت خاصی برخوردار می‌شود و نماز بزرگترین شکل یاد خدا را به ما آموزش می‌دهد. نماز جمعه جامعه ذاکر می‌سازد و این جامعه از خطر غفلت دور نگه‌داشته می‌شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه ذکر خدا عنایت الهی را جلب می‌کند، خاطر نشان کرد: نماز جمعه مصداقی از شجره طیبه است که خداوند متعال به آن اشاره کرده است. شما نمازگزاران هستید که درخت دین را با حضورتان در قرارگاه‌های نماز جمعه سرسبز، پررنگ و شاداب می‌کنید.

 

انتهای پیام/

 

مسلمانان در مقابل نماز جمعه چه وظایفی دارند؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.