سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ملی ورود نمادین امام رضا و جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی

ورود نمادین امام رضا و جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی ثبت ملی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛شریعتی استاندار خوزستان شامگاه پنجشنبه در آیین ورود نمادین کاروان امام رضا(ع)  در صحن شهدای گمنام مسجد جامع خرمشهر گفت: از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در خواست می شود مراسم ورود نمادین امام رضا(ع) را هم ثبت ملی کند و هم در یونسکو به عنوان میراث معنوی و جهانی ثبت کند.

غلامرضا شریعتی ابراز امیدواری کرد سال آینده این مراسم به صورت ملی و در سطحی وسیع برگزار شود و افزود: با ثبت ملی شدن این آیین می توان شاهد حضور شخصیت های ملی در منطقه بود و هم اینکه شهرستان خرمشهر و آبادان به طور کلی منطقه آزاد اروند را به عنوان مستخدمین ائمه و به خصوص امام رضا(ع) به دنیا شناسانده شود.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره شعر عربی رضوی نیز اشاره کرد و گفت: جشنواره شعر عربی رضوی نیز که قرار است 10 و 11 مرداد در کارون و شوش به صورت بین المللی نیز برگزار می شود می تواند به عنوان یک حرکت ممتد با ورود کاروان امام رضا(ع)به ثبت برسد و هرساله با شکوه بیشتر برگزار شود.

استاندار خوزستان با اشاره به استقبال مردم از آیین نمادین ورود امام رضا(ع) در خرمشهر، بیان کرد: این حضور عمق علاقه مردم به فرهنگ تشیع و ارزش های دینی را نشان می دهد.

شریعتی گفت: باید سعی شود این آیین را گسترش دادو سرمایه و فرهنگ تشیع را بیش از پیش حفظ کرد.

انتهای پیام/د

استقبال مردم از آیین نمادین ورود امام رضا(ع) در خرمشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.