سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با یک روزنامه استرالیایی؛

بوریس جانسون: انگلیس پس از برکسیت نقش خود را در آسیا گسترش می‌دهد

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد این کشور در نظر دارد پس از خروج از اتحادیه اروپا نقش گسترده‌تری را در آسیا ایفا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور در نظر دارد پس از خروج از اتحادیه اروپا نقش گسترده تری را در آسیا ایفا کند که استقرار ناوهای هواپیمابر در این منطقه از جمله آن خواهد بود. 


بوریس جانسون با حمایت از کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اعلام کرد این تصمیم فرصتی را در اختیار کشورش قرار داده است تا درباره نقش بین المللی خود حین حفظ مناسبات نزدیک با شرکای اروپایی ، فکری تازه بکند.


وی در گفتگو با یک روزنامه استرالیایی در سیدنی افزود: یکی از اهداف سفرم به این کشور انتقال این پیام است که ما قصد داریم در قبال منطقه آسیا - اقیانوس آرام و استرالیا تعهد بیشتری را متقبل شویم. 


 بوریس جانسون پس از شرکت در گفتگوهای سالانه وزرای امور خارجه و دفاع استرالیا و انگلیس در سیدنی افزود یکی از راه های تقویت حضور این کشور در منطقه حمایت از آزادی عبور و مرور کشتی هاست و شما شاهد بودید که سال گذشته چگونه ما ناو گروه هایی را به کره و چین اعزام کردیم. 


وی گفت یکی از نخستین اقداماتی که در ارتباط با دو ناو هواپیمابر غول پیکر جدید خود انجام خواهیم داد اعزام آنها در چارچوب آزادی تردد کشتی ها به این منطقه است.


جانسون در واکنش به اقدامات چین در دریای چین جنوبی افزود آنچه مردم نیاز دارند اطمینان و ثبات است . ما خواهان مشاهده نظامی‌گری در این منطقه نیستیم و بر این باوریم رونق تجارت جهانی مستلزم رعایت انصاف و عدالت در ارتباط با نحوه راه اندازی خطوط دریایی است. 

 

انتهای پیام/

وزیر خارجه انگلیس از گسترش نقش کشورش در آسیا پس از برکسیت خبر داد 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
خخخ