سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای عالی استان ها:

شوراها در صورت تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده دیگر استقلالی ندارند

رئیس شورای عالی استان ها گفت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس در دست بررسی است که در صورت تصویب آن شوراها و شهرداری ها فلج می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ مهدی چمران در مشهد گفت: تبدیل لایحه مالیات بر ارزش افزوده به قانون، همه شوراها را درهم خواهد پیچید و در صورت تصویب آن دیگر چیزی به عنوان استقلال شورا و شهرداری باقی نخواهد ماند.

وی گفت: در تدوین لایحه نهایی این قانون هیچ هماهنگی با شوراها و کمیسیون شوراها در دولت انجام نشد. طبق این لایحه عوارض و تمام مبالغی که در اختیار شهرداری به عنوان مالیات برارزش افزوده قرار می گیرد تبدیل به مالیات می شود که باید به خزانه دولت منتقل و جزو دارایی دولت محسوب شود.

رئیس شورای عالی استان ها گفت: بر اساس این لایحه شهرداریها برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده باید در تفاهمنامه هایی از طریق سازمان برنامه و بودجه و موافقت با برنامه های پیش بینی شده، اقدام کنند که روندی زمانبر است.

وی افزود: دولت و مجلس باید به جای اینکه عوارض شهرداری ها را گرفته و به مالیات تزریق کنند، مالیات را از کسانی دریافت کنند که درآمدهای کلان دارند نظیر دلالان و واسطه ها که به رغم درآمد بالا هیچ مالیاتی نمی پردازند.

وی گفت: شهرداری ها همیشه از کمبود بودجه رنج می بردند. نامه ای از سوی شورای عالی استان ها در خصوص آسیبهایی که این لایحه برای شوراها دارد در دست تهیه است و باید اعضای شورای عالی استانها این آسیبها را برای نمایندگان شهرهای خود در مجلس تشریح کنند.

رئیس شورای عالی استان ها افزود: اعضای شوراها باید طلبکارانه با نمایندگان شهرهای خود در مجلس در این خصوص مذاکره و از تصویب لایحه جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: درآمدهای پایدار نیز موضوعی مقابل مالیات بر ارزش افزوده است. تمام منابع درآمدی پایدار در قالب لایحه تدوین و در تلاش هستیم به صورت 2 فوریتی در مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

چمران همچنین به تصویب تحریم های جدید در مجلس آمریکا بر علیه ایران اشاره کرد گفت: این تحرمیها ضداخلاقی بوده و بیانگر ضدکرامت بودن آمریکایی ها است. مسلمانان و ایرانیان همیشه منادی صلح و کرامت بوده اند، این راه را ادامه می دهند و این حرکات ضداخلاقی در تصمیم قاطع برای ادامه انقلاب اسلامی و رسیدن به پیروزی نهایی خدشه ای وارد نخواهد کرد.

انتهای پیام// م.م

درآمدهای پایدار موضوعی مقابل مالیات بر ارزش افزوده

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.