سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

سند توسعه سلامت استان خراسان رضوی تدوین می شود

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این سند به منظور مشخص کردن سهم هر سازمان در سلامت در حال تهیه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ دکتر غلامحسن خدایی در حاشیه نشست خیران سلامت در بیمارستان دکتر حجازی افزود: این سند که توسط مرکز تحقیقات STH دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال تهیه است پس از تدوین با امضای استاندار خراسان رضوی به سازمان ها ابلاغ می شود و سهم هر سازمان در سلامتی مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصد عوامل موثر بر سلامتی به مولفه های اجتماعی باز می گردد گفت: بر این اساس توسعه فرهنگ سازمانی برای سیاست گذاران، اساتید، دانشجویان و مردم در دستور کار قرار گرفته است تا بتوان از این طریق، مولفه های اجتماعی موثر بر سلامتی را ارتقاء داد.

خدایی با تاکید بر اینکه دیگر زمان آن گذشته است که تنها عامل بیماری را میکروب و ویروس بدانیم گفت: سبک زندگی نادرست، استرس، تغذیه نامناسب، استفاده از دخانیات از عوامل موثر بر سلامتی است که به طور مستقیم به رفتار فردی و اجتماعی باز می گردد.

وی به اقدامات واحد مشارکت های مردمی اشاره کرد و افزود: توسط معاونت اجتماعی دانشگاه تا کنون ۴۵ سازمان مردم نهاد که به طور مستقیم در حوزه سلامت فعالیت می کنند شناسایی و در قالب کتابی با عنوان سلامت یاران منتشر شده است.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر می توان گفت با همکاری شوراهای مشارکت مردمی بیش از ۹۰ درصد بیماران نیازمند در شهر مشهد به خاطر نداشتن پول از نظر درمان محروم نمی شوند.

خدایی افزود: با همت و مشارکت خیران در سال گذشته بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال به دانشگاه اهدا شد که در قالب کمک به بیماران، توسعه، تجهیز و ساخت زیر ساخت های بهداشتی و درمانی هزینه شده است.

انتهای پیام// م.م

درمان 90درصد از بیماران نیازمند با همکاری شوراهای مشارکت مردمی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.