سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

"کمبود دام زنده" علت گرانی گوشت قرمز

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس علت اصلی گرانی گوشت قرمز در این شهرستان را کمبود دام زنده اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ ذوالفقاری رئیس شبکه دامپزشکی فردوس از صدور مجوز واردات دام زنده از استان‌های مجاور به فردوس خبر داد و گفت: این کار با هدف تعدیل قیمت گوشت قرمز انجام شده است.


وی افزود : خشکسالی‌های پی‌درپی، صادرات دام و هزینه‌های بالای نگهداری دام از دیگر عوامل گرانی قیمت گوشت قرمز است.


ذوالفقاری گفت : در جلسه‌ای با حضور مسئولان ذیربط برای متعادل کردن قیمت گوشت قرمز در بازار مقرر شد واردات دام از استان‌های مجاور و کشور افغانستان انجام شود که این موضوع از طریق استان نیز به طور جد در حال پیگیری است.


رئیس شبکه دامپزشکی فردوس افزود: روزانه حداقل 350 کیلوگرم گوشت قرمز از کشتارگاه فردوس و با نظارت مأمورین این شبکه وارد بازار مصرف می‌شود.


وی از مردم خواست برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از خرید گوشت گرم که برخی قصابی‌ها به صورت غیرمجاز عرضه می‌کنند خودداری کنند و در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.


دوالفقاری افزود: در سه ماهه اول سال جاری 787 مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط ماموران شبکه دامپزشکی فردوس انجام شده که 37 مورد منجر به کشف موارد غیر بهداشتی شده است. 345 کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی شامل دام سبک و سنگین، طیور و آلایش خوراکی دام و طیور ضبط و معدوم شده است.
انتهای پیام/ک


صدور مجوز واردات دام زنده از استان‌های مجاور به فردوس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.