سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی؛

اعطای تسهیلات به 471 واحد صنعتی در آذربایجان غربی

471 واحد راکد در استان تسهیلات بانکی دریافت کردند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  معصوم علی‌اکبری گفت: با آغاز طرح رونق تولید تا کنون ۴۷۱ واحد راکد، نیمه فعال و طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سطح استان، تسهیلات مورد نیاز را به مبلغ ۴۲۱ میلیارد تومان از محل منابع داخلی بانک‌ها دریافت کرده‌اند.

وی  در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سردشت، با اشاره به اینکه صدور مجوزهای صنعتی و نظارت بر اجرای طرح‌ها، فعالیت واحدهای تولیدی و رفع مشکلات صنایع از وظایف حوزه صنعت در سازمان است اظهار کرد:در این رابطه برای تسهیل در ارائه خدمات و انجام وظایف تمهیداتی فراهم شده تا خدمات به صورت سیستمی ارائه و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نباشد.

وی گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند برای دریافت تسهیلات به سایت http://behinyab.ir مراجعه و درخواست‌های خود را ثبت کنند تا در مراحل بعد پس از احراز نیازهای واحدهای تولیدی و بررسی توجیه مالی، فنی و اقتصادی به آنها رسیدگی شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در رابطه با نظارت بر تولید و سرمایه‌گذاری و حل و فصل مشکلات صنایع تصریح کرد: برای ایجاد رونق در حوزه تولید و صنعت قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تصویب و ابلاغ شده و متعاقب با آن، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل تا در راستای احصاء مشکلات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی برای رفع آنها اقدام شود.

علی اکبری افزود: با آغاز طرح رونق تولید تا کنون ۴۷۱ واحد راکد، نیمه فعال و طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سطح استان تسهیلات مورد نیاز را به مبلغ ۴۲۱ میلیارد تومان از محل منابع داخلی بانک‌ها دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۶ بر اساس مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مقرر شده در کل کشور تسهیلاتی به مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای راه‌اندازی مجدد و افزایش ظرفیت تولید ۱۰ هزار واحد راکد و نیمه فعال، تکمیل و راه‌اندازی ۶ هزار طرح سرمایه‌گذاری با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و بازسازی و نوسازی پنج هزار واحد تولیدی پرداخت شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: سهم استان آذربایجان‌غربی از این تسهیلات احیای مجدد و افزایش ظرفیت تولید ۳۰۰ واحد راکد و نیمه فعال، تکمیل ۱۸۰ طرح سرمایه‌گذاری با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و بازسازی و نوسازی ۱۵۰ واحد تولیدی است.

وی افزود: هم اینک در شهرستان سردشت ۵۴ پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی و صنعتی وجود دارد که ۲۷ واحد غیر فعال و ۲۷ واحد فعال یا نیمه فعال هستند.

انتهای پیام/ب

  

471 واحد راکد آذربایجان غربی تسهیلات بانکی دریافت کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.