سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

پایان ساخت پل جدید پایانه مرزی سرخس با 120 میلیارد ريال هزینه

پل جدید پایانه مرزی سرخس که با هزینه ای افزون بر 120 میلیارد ریال ساخته شده است آماده بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پایان کار ساخت پل دوم مرزی سرخس که به صورت مشترک با ترکمنستان اجرا شده است، گفت: بهره برداری از این طرح آینده ای بهتر را برای این منطقه مرزی رقم خواهد زد.

وی افزود: ساخت باند جدید برای محور کنونی مشهد – سرخس و دیگر اقدامات عمرانی صورت گرفته در این پایانه مرزی تاثیر قابل توجهی بر روان سازی ترددهای مرزی و روند ترانزیت می گذارد.

کشاورزیان با بیان اینکه سازمان راهداری موافق انتقال تاسیسات پایانه مرزی به منطقه ویژه اقتصادی سرخس است، افزود: مرز نه محل توقف که تنها محل عبور است و باید به عنوان یک نقطه پایش مورد استفاده قرار بگیرد.

ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز گفت: در سال 95 ترانزیت خروجی این مرز30هزار و 12 دستگاه و ترانزیت ورودی 24 هزار و 951 دستگاه بوده است و در مجموع 75 هزار و 934 دستگاه از ناوگان های مختلف از این مرز تردد کرده اند.

وی افزود: بهره برداری از پل جدید پایانه مرزی سرخس، این پایانه را به مرکزی برای ترانزیت کالای جاده ای بین آسیای مرکزی و آبهای آزاد و ترکیه تبدیل خواهد کرد.

نصری گفت: هم اکنون کشور ترکمنستان خواستار فعالیت 24 ساعته مرز است و ما نیز با این پیشنهاد موافقیم اما خواستار عدم تعیین سقف تردد روزانه هستیم .

مجتبی سرگلزایی علی آباد مدیر پایانه مرزی سرخس نیز گفت: با راه اندازی این پل تردد ناوگان باری فوق سنگین در این مرز امکان پذیر خواهد شد و در نتیجه ترانزیت مستقیم بار از بندرعباس تا مقصد کشورهای آسیای مرکزی ممکن می شود.

وی افزود: هم اکنون این مرز از نظر ترانزیت خروجی و ورودی به ترتیب رتبه پنجم و ششم را در بین 32 پایانه مرزی کشور دارد که پیش بینی می شود با افتتاح پل جدید این رتبه به سوم ارتقاء یابد.

پایانه مرزی سرخس در 185 کیلومتری مشهد واقع شده است.

انتهای پیام// م.م

پل جدید پایانه مرزی سرخس آماده بهره برداری شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.