سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

دستگیری 2 قاچاقچی چوب تاغ در آران و بیدگل

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از برخورد ماموران این اداره در دو عملیات جداگانه با قاچاقچیان چوب در حین قطع درختان جنگلی تاغ در این شهرستان خبر داد و گفت: دو نفر از این قاچاقچیان دستگیر و دو نفر دیگر متواری شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا شفیعی  اظهار داشت: به دنبال گشت های مستمر یگان حفاظت این اداره،  3 قاچاقچی چوب که در حال قطع درختان تاغ در محدوده تاغزارهای بالای سفید شهر نزدیک ایستگاه دهنار بودند تحت تعقیب قرار گرفتند و یک نفر متخلف همراه با موتور سیکلت دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد‌.

وی با اشاره به قطع حدود 50 اصله درخت تاغ توسط قاچاقچیان چوب افزود: دو متهم دیگر با یک دستگاه نیسان متواری شده و هنگامی که ماموران اقدام به تعقیب و گریز خودرو می کنند متخلفان با ایجاد سد معبر، منجر به تصادف و مجروح شدن مامور یگان اداره منابع طبیعی شهرستان می شوند.

شفیعی بیان کرد: در ابتدای هفته جاری نیز در عملیاتی جداگانه یک نفر متخلف در حین قطع 30 درخت تاغ در محدوده جاده قدیم آران و بیدگل دستگیر و همراه با خودروی نیسان تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

وی هم چنین از دستگیری یک متخلف که اقدام به ذغال گیری در روستای محمد آباد کویرات می کرد خبر داد و گفت: در این عملیات 3 کوره ذغال تخریب و 4 کارتن ذغال کشف و ضبط شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل قاچاق چوب و ذغال را عامل تخریب جنگل های دست کاشت این شهرستان دانست و گفت: سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار سیاه پر رونق ذغال اقدام به قطع درختان و ذغال گیری می کنند.

وی تاکید کرد: حفظ و نگهداری جنگل های دست کاشت بیابانی به دلیل کویری بودن و همچنین هجوم شن های روان در این منطقه اهمیت زیادی دارد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.