سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز انجام شد؛

دیدار طولانی وزرای خارجه ایران و ترکمنستان در عشق آباد

وزرای خارجه ایران و ترکمنستان ظهر امروز(دوشنبه) در عشق آباد دیدار کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد جواد ظریف و رشید مردوف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان ظهر امروز در عشق آباد کردند.

در این دیدار طولانی در خصوص طیف وسیعی از موضوعات در زمینه روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر به عمل آمد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان در این دیدار سفر همتای ایرانی خود به ترکمنستان را بسیار مهم و بموقع ارزیابی کرد و افزود: ترکمنستان اراده سیاسی برای گسترش همه جانبه روابط با ایران دارد. دکتر ظریف نیز با اشاره به دیدار صبح امروز خود با رئیس جمهور ترکمنستان اظهار داشت: مشترکات ما بیش از همسایگی است و جمهوری اسلامی ایران برای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور دوست و همسایه آمادگی کامل دارد.

همکاری در مجامع و سازمان‌های بین المللی، مسائل منطقه‌ای بویژه در خصوص افغانستان، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، سفر رئیس جمهور ترکمنستان به ایران، همکاری‌های ترانزیتی و ریلی، همکاری در حوزه انرژی و برق، اتباع زندانی در دو کشور و دریای خزر از جمله موضوعات و محور‌های گفتگوی دو مقام بودلاوه بر اینکه یک فرصت اقتصادی است ابعاد سیاسی و ژئوپلتیکی نیز دارد.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.