سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاف چندین میلیون دلاری پنتاگون، انتقاد وزیر دفاع آمریکا را هم بدنبال داشت!

اشتباه فاحش وزارت دفاع آمریکا در تهیه یونیفرم‌های نظامی برای استفاده در افغانستان، انتقاد جیمز متیس را در پی داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، به شدت از پنتاگون بخاطر هدر دادن 28 میلیون دلار پول برای تهیه یونیفرم‌های نظامی نامناسب برای استفاده سربازان این کشور در افغانستان و همچنین سربازان ارتش ملی افغانستان انتقاد کرد.

یک مقام ارشد آمریکا در امور بازسازی افغانستان، ماه گذشته میلادی در گزارشی اعلام کرد: این یونیفرم‌های نظامی بدون ارزیابی اثربخشی آنها تهیه شده‌اند. پنتاگون برای نیروهای آمریکایی و افغان یونیفرم‌هایی تهیه کرده که برای استتار در جنگل مناسب هستند؛ این درحالیست که فقط 2.1 درصد مساحت افغانستان از جنگل پوشیده شده است.

این مقام ارشد افزود: هزینه تهیه این یونیفرم‌ها برای نیروهای افغان بین سال‌های 2008 تا 2017، حدود 28 میلیون دلار برآورد شده است.

اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان، ماه گذشته گزارشی در خصوص هدر دادن  فراوان منابع مالی پنتاگون منتشر کرد.

متیس در نامه‌ای که چند روز پیش برای مقامات پنتاگون ارسال کرد، نوشت: «باید به گزارش منتشر شده در این خصوص اندیشید. این تصمیمات قاطعانه برای صرف پول مالیات‌دهندگان آمریکایی در امور بیهوده نباید بار دیگر اتفاق بیفتند. به جای توجیه کردن این تصمیمات ناپایدار، من از همه بخش‌های وزارت دفاع آمریکا انتظار دارم که به صرف هزینه‌های گزاف پایان دهند.»

قرار است  روز سه‌شنبه (امروز) در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، جلسه‌ای برای رسیدگی به وضع تجهیزات و یونیفرم‌های نظامی در افغانستان برگزار شود.

افزایش انتقادها از صرف هزینه‌های گزاف پنتاگون در افغانستان در حالی رخ داده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد سربازان آمریکایی بیشتری را برای مقابله با طالبان به افغانستان اعزام کند.

گزارشها حاکی از آن است که از سال 2002 تاکنون واشنگتن برای بازسازی افغانستان حدود 110 میلیارد دلار هزینه کرده است.

انتهای پیام/

گاف 28 میلیون دلاری پنتاگون در تهیه یونیفرم برای نیروهای نظامی افغانستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.