سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح دورکاری کارمندان در ژاپن برای مقابله با ترافیک

دولت ژاپن قصد دارد برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و ترافیک در جریان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰، طرح دورکاری کارمندان را به اجرا بگذارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ دولت ژاپن قصد دارد به منظور کاهش بار ترافیک و جلوگیری از ازدحام جمعیت طی برگزاری بازی‌های المپیک 2020 توکیو، ادارات را به استفاده از شیوه دورکاری کارمندان ترغیب کند. دولت همچنین قوانین سنتی و سخت کار را نیز تسهیل خواهد کرد.

طرح دورکاری کارمندان در ژاپن به طور آزمایشی روز گذشته ( 24 ژوئیه) به اجرا گذاشته شد. نزدیک به 930 کمپانی بزرگ ژاپنی در طرح «روز دورکاری» شرکت کردند. قرار است از سال میلادی جاری تا سال 2020، هر ساله 24 ژوئیه در ژاپن روز دورکاری اعلام شود. دلیل انتخاب این روز، آغاز مراسم بازی‌های المپیک تابستانه در 24 ژوئیه 2020 است.

دولت «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن، سیاست‌های جدیدی را ارائه کرده است که در آن کاهش ساعت کار کارمندان، افزایش حقوق کارگران قراردادی و اقدامات پیشگیرانه درباره سوءاستفاده از قوانین کار مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس یکی از شرکت‌های تجاری ژاپن که در طرح یک روزه دورکاری مشارکت داشت، در این باره گفت: زمانیکه بازی‌های المپیک به میزبانی توکیو برگزار شود، رسیدن به محل کار بسیار دشوار خواهد شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم طرح جدید را به آزمایش بگذاریم. سبک زندگی نسل جدید نیروی کار در ژاپن تغییر خواهد کرد، بنابراین، شرکت‌ها نیز باید خود را با این سبک جدید منطبق کنند.

با اینکه دورکاری کارمندان در بسیاری از کشورهای جهان متداول است، به ویژه برای کارمندان در بخش فناوری، اما ژاپن به دلیل قوانین سختگیرانه کار تاکنون از چنین روشی استقبال نکرده است. در ژاپن حضور فیزیکی بر سر کار که گاهی روزانه به 12 ساعت نیز می‌رسد، دارای اهمیت فراوانی است.

در برخی موارد، کار زیاد موجب مرگ کارمندان در ژاپن می‌شود. 

انتهای پیام/

اجرای سراسری طرح دورکاری در ادارات ژاپن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.