سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاکرمی خبر داد

معافیت از حق بیمه کارفرمایان در صورت جذب کارآموز / ثبت نام ۴۱ هزار تن در سامانه کارورزی

مدیر کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: کارفرمایان در صورت جذب کارآموز در مدت مشخص از حق بیمه خود معاف می‌شوند و این هزینه را اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حاتم شاکرمی، مدیر کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان تهران در دومین جلسه شورای اداری استان که عصر امروز در ساختمان استانداری برگزار شد اظهار داشت:نرخ بیکاری در تابستان سال گذشته ۱۳.۲ درصد کاهش یافت؛ در سال ۹۴ بالغ بر ۱۰۹ هزار فرد جویای کار در طرح کارورزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۴ هزار متقاضی فاقد هرگونه مهارتی بودند. که ۷۷ درصد کل ثبت نامی‌ها را شامل می‌شدند.

وی افزود: در سال ۹۵ اقدامات خوبی اتفاق افتاد که مقرر شد آن دسته از کسانی که جویای کار بودند و مهارتی نداشته‌اند به مراکز فنی حرفه‌ای معرفی شدند و به مدت ۴ تا ۶ ماه به صورت کارورزی تحت آموزش قرار میگیرند ضمن اینکه در این مدت یک سوم حقوق وزارت کاری را نیز دریافت میکنند و بعد از این مدت جذب واحد‌های می‌شوند.

شاکرمی بیان کرد: در مدتی هم که کارفرمایان این کارآموزان را آموزش می‌دهند از پرداخت حق بیمه معاف می‌شوند که در همین خصوص با سازمان تامین اجتماعی به توافق رسیدیم و آن‌ها اعلام آمادگی کردند.

مدیر کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان تهران عنوان کرد: مدت دوره کارورزی ۴ تا ۶ ماه است و این دوره مقدمه‌ای برای اشتغال و مهارت آموزی و سازمان پذیر شدن کارورز است تا قواعد محیط کار و نظام مندی و نظم صنعتی را یاد بگیرند. ضمنا طی این مدت فقط یک سوم حداقل حقوق به وی پرداخت می‌شود و رابطه کارگری و کارفرمایی بین آن‌ها وجود ندارد. اما کارورز تحت پوشش بیمه‌های مدنی قرار می‌گیرد. چنانچه بعد از اتمام کارورزی در آن کارگاه مشغول بکار شود. کارگاه به مدت ۲ سال از معافیت بیمه‌ای برخوردار خواهد بود.

شاکرمی در پایان افزود:۴۱ هزار فارغ التحصیل مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد برای اشتغال پیدا کردن در سامانه کارورزی ثبت نام کردند. همچنین ۴۰۰ واحد اقدام به پذیرش کارآموز کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
زهرا
۱۳:۰۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
بیمه و دریافت حقوق باید با درامد کارفرما منطبق باشه منی که خودم به اندازه قانون کار درامد ندارم ولی کارم نیاز به کارگر داره چه کار کنم ما به درامد کمی تو شهرستان راضی هستیم قانون کار رابطه کارگر و کارفرمای بیچاره رو خراب می کنه. همه فکر می کنند کارفرما ظالمه ولی من که یه کسب و کار کوچیک راه اندازی کردم و درامدم کمه چه کنم؟
حجت الله يوسفى
۱۳:۵۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من يك كارفرماهستم توليدكننده هم هستم صادركننده هم هستم
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
این معافیت کاملا دورغ است یکی ازدلایل تعطیلی شرکتهاافزایش حق بیمه سازمان تامین اجتماعی مالیات برحقوق وارزش افزوده وعوارض است؟
این درحالی است که سازمان تامین اجتماعی باکوچکتریت بهانه کارفرمایان راجریمه میکند
وجالبتر همین سازمان به مدیران وکارمندان علاوه برحقوق ماضافه کاری کامل هرماه پاداشت های میلیونی پرداخت میکند که بخشی ازان ازجریمه ها وبخشی ازحق بیمه کارگران تامین میشود؟؟؟
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
بخدا پیر شدیم دیگه کی میخواهیم کار کنیمو سروسامون بگیریم !!!
سنمون 35 شد نه اشتغالی ، نه ازدواجی ، نه پس اندارزی ، نه پدری که بهش تکیه کنیم، هیچی که هیچی !!!
کلاً از دولت و ملت ناامید شدیم