سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

اختتامیه نخستین رویداد کارآفرینی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

مراسم اختتامیه نخستین رویداد کارآفرینی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امیری مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: ۵۰ نفر شرکت‌کننده در رویداد در قالب ۱۱ تیم نو ارزش‌آفرین به ارائه طرح‌های خود با محوریت کارآفرینی در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس پرداختند.

وی ادامه داد: همچنین در این مراسم ۱۲ داور نیز حضور داشتند که پس از ارائه تیم‌ها با ارزیابی نحوه ارائه، مؤلفه‌های مربوط به نمونه اولیه محصول مانند کاربری مناسب، میزان تناسب با نیاز بازار، قابلیت تجاری سازی، قابلیت رشد پذیری و مؤلفه‌های مربوط به بوم کسب و کار مانند تعریف مناسب ارزش‌ها، جریان درآمدزایی مناسب، بررسی دقیق مشتریان و تعریف دقیق فعالیت‌های کلیدی، به طرح‌ها امتیاز دادند.

به گفته محسن عامری دبیر علمی رویداد کارآفرینی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بر اساس نتایج ارزیابی داوران، ۳ تیم نخست به عنوان تیم‌های برتر و ۲ تیم بعدی شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی ادامه داد: تیم «پا به پات» با طرح ایجاد اپلیکیشن واقعیت مجازی با هدف راهنمایی همراه برای گردشگران ایرانی و داخلی، تیم «IrEcolodge» با طرح راه اندازی سامانه تخصصی بازاریابی و برندینگ، رزرواسیون و پشتیبانی اقامتگاه‌های بوم گردی و تیم «آبرک» با طرح احیای هنر‌های سنتی ایرانی در طراحی پوشش مورد استفاده گردشگران به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند و تیم «کارآفرینان گردشگری» با طرح ایجاد بانک جامع اطلاعاتی منابع انسانی شاغل و جویای کار صنعت گردشگری و تیم «همدلان» با طرح تولید حجاب ویژه گردشگران نیز به عنوان تیم‌های شایسته تقدیر در این مراسم معرفی شدند.

محسن عامری افزود: در راستای حمایت از تمام شرکت کنندگان در رویداد کارآفرینی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شرایطی را ایجاد خواهیم کرد تا سایر تیم‌ها نیز تحت شرایط و قواعد مشخصی امکان ورود به دوره پیش شتاب‌دهی را پیدا کنند.

گفتنی است، ۵ تیم برتر به صورت مستقیم وارد دوره پیش شتاب دهی شده و طی یک بازه زمانی دو ماهه با کمک اساتید و مربیان نسبت به تهیه طرح کسب و کار خود اقدام کرده و آماده عرضه آن به سرمایه‌گذاران خواهند شد.

این طرح‌ها پس از جذب منابع لازم برای تولید انبوه، وارد فاز تولید انبوه شده و کالا یا خدمت خود را برای استفاده مشتریان به بازار عرضه خواهند کرد.

همچنین نصیری معاون پارک علم و فناوری فارس گفت: تیم‌های برتر در این رویداد‌ها مورد حمایت مالی و معنوی پارک علم وفناوری فارس قرار می گیرند و به مدت ۶ ماه از امکانات و مربیان رایگان جهت تبدیل ایده‌ها به کسب و کار‌های واقعی بهرمند می شوند.

وی افزود: علاوه بر فارغ التحصیلان دانشگاهی، سایر افراد در صورت کسب شرایط کافی می‌توانند ایده‌های خود را به کسب و کار‌های مناسب تبدیل کنند و از حمایت‌های این پارک استفاده کنند.

انتهای پیام/ن

حضور ۵۰ نفر شرکت‌کننده در رویداد کارآفرینی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
اصغر
۲۱:۵۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
نام تیم چهارم مهندسان جوان بود