سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزبهان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۵۵ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای گفت: پرداخت مطالبات چایکاران نسبت به سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته و مابقی مطالبات پس از پرداخت قدرالسهم کارخانه‌ها به حساب چایکاران واریز خواهد شد.

محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار داشت: تا به امروز 78 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 156 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد که از این میزان حدود 18 هزارتن  چای خشک استحصال شد.

به گفته وی 60 درصد برگ سبز چای تولیدی درجه یک و مابقی درجه دو است.

روزبهان ادامه داد: از مجموع بهای برگ سبز تا کنون 82 میلیارد تومان معادل 55 درصد مطالبات چایکاران به حسابشان واریز شده است.

رئیس سازمان چای از کاهش 2 درصدی تولید چای خبر داد و گفت: طی سال های اخیر روند تولید برگ سبز چای مثبت بوده وامسال تحت تأثیر شرایط اقلیمی تولید با کاهش چند درصدی همراه بوده است.

وی در پاسخ به این سؤال که مابقی مطالبات چایکاران چه زمانی پرداخت می شود، بیان کرد: پرداخت مطالبات چایکاران نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 50 درصدی همراه است و مابقی مطالبات پس از پرداخت قدرالسهم کارخانه ها به حساب چایکاران واریز خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص آخرین وضعیت آفات باغات چای تصریح کرد: باتوجه به زمستان های سخت عمدتاً آفاتی در باغات چای مشاهده نمی شود و اگر در فصل تابستان به سبب گرمای شدید آفاتی بروز کند از مبارزه بیولوژیک برای از بین بردن آفت استفاده می نماییم.

انتهای پیام/

خرید ۷۸ هزارتن برگ سبز از چایکاران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.