سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید علی محمد مجیدی

با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، نایب امام زمان (عج ) ، شهیدكه سرشار از ایمان و عشق بـه الله بود

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید مهندس علی محمد مجیدی سال 1325 در خانواده ای با ایمان و مذهبی بدنیــــا آمد، در سن 5 سالگی پدر را از دست داد . از آن زمان ، تحت سرپرستی مادری مؤمنه و فداكار و برادران بزرگترش كه همانند پدر در حق او محبت و ایثار نمودند ، قرار گرفت .
تحصیلات ابتدائی و متوسطه ( تاسال پنجم ریاضی ) را در شهرهای كرمانشاه و خرم آباد و دو سال آخر متوسطــه را در دبیرستان هدف شماره 1 در تیر ماه 1344 به پایان برد و دوره مهندسی راه و ساختمان را در تاریخ خــرداد 1349 در دانشكده فنی دانشگاه تهران به اتمام رسانید .

 

از اوایل سال 1357 كه به تدریج موج انقلاب اسلامی در ایران گسترش می یافت با شركت در اكثر تظاهرات و راه پیمائی ها و مبارزات مردمی آن دوران، سعی داشت تا آنجا كه توان و قدرت دارد به ایجاد حكومت دینی یـــاری نماید.

با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، نایب امام زمان (عج ) ، او كه سرشار از ایمان و عشق بـه الله بود و آرزوی از بین رفتن محرومیت های فراوان ملت مستضعف ایران را داشت ، فعالیت خویش را در راه خدا و برای كمك به خلق خدا ، با عضویت در واحد مهندسی حزب جمهوری اسلامی شروع نمود و از طرف واحد مزبور بــــرای كمك به اجرای هر چه سریعتر و بهتر طرحهای عمرانی دولت در مناطق گنبد و بندر اسلام «تركمن » و روستاهـای مرزی آن نواحی و نیز بازرسی مناطق مزبور جهت تأمین آب آشامیدنی ، به نواحی اعزام شد.

از تاریخ 16/7/58 تا 29/12/59 در سمت معاون عمرانی استانداری استان به انجام وظیفه خویش مشغول بــود و در تاریخ 27/6/59 با توجه به ابراز علاقه او برای اعزام به مرزهای غرب كشور ،مأمور بازدید و همكاری با برادران سپاه و ارتش و جمهوری اسلامی ایران شد كه این مأموریت زمانی كوتاه داشت و او همیشه از این بابت اظهار ناراحتــــــی می كرد.
سر انجام در شامگاه تیر ماه 1360 در محل سازمان حزب جمهوری اسلامی به همراه بهشتی و بهشتیان به دیــــدار معبود خود شتافت .

 

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید علی محمد مجیدی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.